شناسهٔ خبر: 72440 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

کاهش ۳۳ درصدی سوانح دریایی در بندر چابهار/ افزایش ۶۶ درصدی خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی بندر چابهار

گشت دریایی سید حسن ابراهیمی گفت: سوانح دریایی در بندر چابهار ۳۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسن ابراهیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با ارتقای فرهنگ ایمنی دریایی، افزایش سطح هماهنگی با کشورهای منطقه، ارتقای توان عملیاتی جستجو و نجات دریایی، اطلاع رسانی به موقع در خصوص اخطاریه های جوی و تجهیز ایستگاه مرکز جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال شاهد کاهش میزان سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار بوده ایم.

وی با بیان این که برنامه های گسترده تری جهت اشاعه بیش از پیش فرهنگ ایمنی دریایی در دست اجراست ادامه داد: با اقدام های انجام شده سوانح دریایی در سواحل تحت حاکمیت بندر چابهار در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با اقدام های انجام شده میزان خدمات پزشکی در عملیات جستجو و نجات دریایی بندر چابهار از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

ابراهیمی اضافه کرد: صاحبان شناورهای فعال منطقه قبل از رفتن به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و علاوه بر رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل خروج از بنادر استان از وضعیت جوی منطقه، اطمینان حاصل کنند.