شناسهٔ خبر: 72453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی معابر محله هادی آباد در قزوین و مرمت جلوخان کاروانسرای شاه عباسی در آوج از برنامه‌های بازآفرینی شهری است

بافت فرسوده معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین: بهسازی معابر محله هادی آباد در شهرستان قزوین و خیابان شهید مطهری در شهرستان الوند و همچنین مرمت جلوخان کاروانسرای شاه عباسی در شهرستان آوج از جمله برنامه های اجرا شده در راستای تحقق بازآفرینی شهری استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی در شش ماه نخست سال جاری گفت: اجرا، نظارت و پیگیری برای تکمیل ۱۴۰۰ واحد مسکن مهر باقی مانده در قالب قراردادهای سه جانبه، تعاونی و خود مالکین از جمله موارد در دستور کار حوزه مسکن است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی اقدام مسکن افزود: تهیه طرح مطالعاتی تحلیل بازار مسکن در نقاط شهری استان برای شناسایی و ارزیابی وضعیت موجود مسکن و همچنین نیازهای مربوط به آن نیز طی ماه های اخیر به انجام رسیده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای تحقق اهداف طرح ملی اقدام مسکن در مناطق بافت فرسوده تعداد ۲۶۹ واحد جهت دریافت تسهیلات بازآفرینی از طریق این اداره کل به بانک مسکن معرفی شده اند که این تعداد در حال افزایش می باشد.

ناصری فر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش پروژه های بازآفرینی بیان داشت:  طرح آماده سازی زمین ۲۵۰ هکتاری شمال محمدیه و ۶۰ هکتاری الوند در شهرستان البرز تهیه شده و طراحی پروژه بازارچه و مجتمع تجاری رفاهی مهرگان نیز نهایی شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی ادامه داد: بهسازی معابر محله هادی آباد در شهرستان قزوین و خیابان شهید مطهری در شهرستان الوند و همچنین مرمت جلوخان کاروانسرای شاه عباسی در شهرستان آوج نیز در راستای اجرای طرح های بازآفرینی صورت گرفته است.