شناسهٔ خبر: 72454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر خرمشهر / افزایش ۵۹ درصدی صادرات از بندر خرمشهر

بارگیری در بندر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری از بندر خرمشهر طی ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۵۹۹ هزار و ۳۴۸ تن بارگیری کالا و ۹۹ هزار و ۹۹۳ تن تخلیه کالا در بندر خرمشهر انجام شده است.

وی حجم بارگیری جنرال کارگو(کالای عمومی) در بندر خرمشهر طی این مدت را ۵۸۳ هزار و ۱۹۲ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: طی این مدت تردد بیش از ۴۵ هزار و ۲۷۵ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۱۰۲ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ و ۵۱ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی در ادامه به رشد ۲۵ درصدی تردد مسافر بین المللی نیز اشاره داشت و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۰ مسافر از طرق پایانه بین المللی مسافری دریایی این بندر جابجا شده اند.

شایان ذکر است، بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار مساحت و همجواری با کشور عراق یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.