شناسهٔ خبر: 72460 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي:

۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی اجرا می شود

جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده که ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان خراسان جنوبي، مهدی جعفری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به بافت فرسوده خراسان جنوبی بیان کرد: دراین مناطق در خدمات زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده اما در امر روبنایی انبوه سازان تمایلی برای ساخت و ساز در این محلات ندارند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هزار و هفت هکتار بافت فرسوده و محدوده هدف داریم، اظهار کرد: ۲۲۵ هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی  و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در بیرجند قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر  معادل ۳۳ درصد هفت شهر استان در این بافت ها ساکن هستند، افزود: در امر بازآفرینی شهری استان در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اختصاص و از این میزان ۲۰ درصد تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است.جعفری با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی احداث هزار و ۷۶۰ واحد در بافت فرسوده تا سال ۱۴۰۰ است، گفت: در سال جاری ۳۵۰ واحد سهمیه داریم که تاکنون ۳۰ نفر مراجعه کرده اند. همچنین هزار واحد با مشارکت بنیاد فرامین امام (ره) احداث می شود که ۸۵۰ واحد در مرکز استان است.