شناسهٔ خبر: 72477 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خراسان جنوبي:

۱۴۰۰میلیارد تومان پروژه باز آفرینی شهری در کشور اجرایی می شود

پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به بودجه امسال بازآفرینی شهری گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رساني اداره کل راه و شهرسازي استان خراسان جنوبي، سید محمد پژمان در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به عملکرد متولیان در بافت ناکارآمد خراسان جنوبی بیان کرد: وضعیت استان در حوزه زیرساختی و اجرایی بازآفرینی شهری مطلوب است اما در حوزه نوسازی بافت ها امیدوار کننده نیست.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری در استان نیازمند مشوق های بیشتری بوده که این امر همکاری دستگاه ها را می طلبد، گفت: امید است بتوانیم برای این محدوده ها طرح های اقتصادی و کارآمد تعریف کنیم.

پژمان با بیان اینکه بافت های فرسوده زمانی کانون اصلی شهرها بوده اند که متناسب با تغییرات روز پیش نرفته اند، افزود: معابر محدود و باریک در بافت ها پاسخگوی زندگی امروزی نیست. همچنین در این مناطق کمبود سرانه خدماتی وجود دارد که نیاز است شهرداری ها و دولت عرصه های مناسبی از این محدوده ها را برای اینگونه از خدمات در اختیار بگیرند.

وی خواستار کارشناسی ضعف های موجود در طرح بازآفرینی شهری شد و افزود: تنها راه حل پیش رو، حضور و مشارکت مردم در طرح است تا با مشوق های دولت بازآفرینی حاصل شود.

پژمان با بیان اینکه تاکنون نگاه به بافت های فرسوده مانند سایر مناطق بوده که منطقی نیست، اظهار کرد: شرایط پیش رو می طلبد که هزینه های بازآفرینی شهری را کاهش دهیم. تخفیف صد در صدی در صدور پروانه ها، تسهیلات ارزان قیمت و تخفیف های سازمان نظام مهندسی از اتفاقاتی خوبی بوده که در امر بازآفرینی شهری حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۷۵۰ پروژه نیمه تمام در این حوزه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: همچنین هزار و ۵۸۰ پروژه اقدام ملی و مشارکتی در دست اجرا داریم.