شناسهٔ خبر: 72490 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

اجرای طرح‌های بازآفرینی نیازمند همت و اراده جمعی است/ برداشت ۳۷۰۰۰میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده

سیدمحمد پژمان سیدمحمد پژمان با اشاره به اینکه ۳۷۰۰۰میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به بازآفرینی شهری اختصاص یافته است، گفت: بخشی از این عدد در قالب تسهیلات و بخشی نیز به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مصرف می‌شود و اجرای این طرح‌ها نیازمند همت و اراده جمعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعریف ۱۵۰۰ طرح در بافت فرسوده کشور خبر داد پژمان و گفت عملیات اجرایی بخشی از طرح‌ها آغاز و برخی دیگر در حال انعقاد قرارداد است.

وی افزود: با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری اخذ شد، مبلغی در حدود  ۳۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کشور برداشته شد و در اختیار ما قرار گرفت که تقریباً ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این عدد با افزوده شدن منابع بانک‌ها در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پژمان خاطرنشان کرد: باقیمانده این مبلغ نیز در قالب ۱۵۸۰ پروژه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و طرح اقدام مشترک استفاده می‌شود که در این راستا عملیات اجرایی ۶۱ پروژه آغاز شده و مابقی پروژه‌ها نیز در سال جاری عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این بودجه در پروژه‌ها استفاده شود که ۳۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته تخصیص داده شد و ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز از این ردیف و حدود ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از دو ردیف دیگر به این مبلغ اضافه می‌شود و رقمی در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای است که در حوزه اجرای پروژه‌ها برای تکمیل ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام صرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اجرای این طرح‌ها نیازمند همت و اراده جمعی است و وظیفه ما شناخت کامل و پشتیبانی لازم برای رونق بافت‌های فرسوده است.