شناسهٔ خبر: 7256 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس گروه شهرسازی وزارت راه و شهرسازی:

تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ۹۱ شهر

حاشیه نشینی مشهد-پنجتن - شیخ حسن رییس گروه شهرسازی دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون طرح مطالعاتی توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی ۹۱ شهر در سطح کشور تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیرحسن میررحیمی به ایسنا گفت: در سطح کشور جمعیتی بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در۹۷۴ محله غیررسمی زندگی می‌کنند. ۲۴ درصد جمعیت شهرهای کشور در این سکونتگاه‌ها ساکن هستند.

وی تصریح کرد: مساحت این تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی مطالعه شده۶۰ هزار هکتار است.

رییس گروه شهرسازی دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای تهیه و تدوین طرح مطالعاتی سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور به جمعیت و مساحت آنها بستگی داشته است. برنامه‌های توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی یک برنامه فرابخشی بوده که در پنج مرحله اجرا اجرا خواهد شد که تاکنون چهار مرحله از ان در سطح کشور انجام شده است.

وی افزود: برای تهیه و تدوین طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی گچساران یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است. در شهرستان گچساران، هشت محله غیررسمی شامل لبنان، رادک، خیابان کیامرثی، سادات، پربالی، روستای‌های آبگرمو و چهار بیشه و انتهای باغ فردوس شناسایی شده است.

نظر شما