شناسهٔ خبر: 72560 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ۲۱۲ شورايعالی هماهنگی ترابری كشور به تصویب رسید:

افزایش بارگیری کالاهای اساسی از بنادر با متوسط ۱۰۰ واگن در روز /کمیته هماهنگی و حمل کالاهای اساسی تشکیل می شود

دویست و دوازدهمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كاهش توقف ناوگان ريلی حامل كالاهای اساسی در بنادر به ميزان ۳۰ درصد و دستيابی به متوسط بارگيری ۱۰۰ واگن در روز برای اين محمولات توسط شرکت راه‌آهن در دویست و دوازدهمین نشست شورايعالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ۲۴ شهریور ماه ۱۳۹۸، دویست‌ و دوازدهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری كشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشاركت اعضا برگزار شد.

در ابتدا گزارش آخرین وضعیت واردات و حمل كالای اساسی به مقاصد داخلی ارایه شد و با توجه به مسایل گریبانگیر بخش حمل‌و‌نقل اعم از نبود برنامه زمان‌بندی واردات و نبود تناسب آن با ظرفیت شبكه حمل كشور كه افزایش هزینه‌های ناشی از دموراژ و كرایه حمل را در پی خواهد داشت، مقرر شد: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت مبادی ورودی، كاهش ماندگاری كالا در بنادر و جلوگیری از آسیب محمولات موصوف، كمیته هماهنگی واردات و حمل كالاهای اساسی زیر مجموعه شورایعالی هماهنگی ترابری كشور تشكیل شود.

همچنین بازنگری و متناسب سازی تعرفه‌های انبارداری سازمان بنادر و‌ دریانوردی و تدوین دستورالعمل رده‌بندی پیمانكاران تخلیه و بارگیری توسط سازمان یادشده به عمل آمده و نتایج در نشست بعدی شورا مطرح شود.

در ادامه مقرر شد، شركت راه‌آهن ساز و كار لازم برای برقراری قطارهای باری برنامه‌ای ویژه حمل كالاهای اساسی، كاهش توقف ناوگان ریلی حامل این كالاها در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای محمولات مذكور را فراهم نموده و نتایج اقدامات را به شورا اعلام کند.