شناسهٔ خبر: 72564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال در بخش راهسازی کردستان

راهسازی ۱۱ هزار میلیارد ریال در ۶ سال گذشته در بخش راه کردستان سرمایه‌گذاری شده که با این میزان اعتبار ۱۰۲۶ کیلومتر راه احداث شده است.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان ، مدیر ساخت و توسعه راه های اين اداره كل اظهار داشت: ۱۱ درصد از کل راه‌های بین شهری، ۴۸ درصد از بزرگراه ها و ۲۷ درصد از راه های روستایی این استان در دولت تدبیر و امید ساخته شده که در نتیجه آن یک هزار و ۲۶ کیلومتر انواع راه با استفاده از حدود ١١ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

رامین محمودی افزود: در این مدت حدود چهار هزار میلیارد ریال برای ١٣٠ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث ١٣٥ کیلومتر راه بین شهری اصلی و فرعی و ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای ۷۸۲ کیلومتر و راه روستایی هزینه شده است.

وی گفت: هم اکنون طول کل بزرگراه‌های استان ٣٠٠ کیلومتر، راه اصلی و فرعی ۱۵۰۰ کیلومتر و راه های روستایی آسفالته ۲۹۹۰ کیلومتر است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان افزود: با اقدامات انجام یافته از سوی دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تاکنون شاخص بزرگراهی استان از ۹ درصد به ۱۷درصد، و شاخص راه‌های روستایی آسفالته از ۳۶ درصد به ۴۹ درصد رسیده است.