شناسهٔ خبر: 72568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب ۳۱ طرح خراسان جنوبی در کارگروه امور زیربنایی خراسان جنوبی

جلسه بيرجند ۵۲ طرح از ۹ شهرستان در نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان خراسان جنوبی بررسی و ۳۱ طرح تصویب شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان جنوبي، جلسه کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمینی و محیط زیست خراسان‌جنوبی به رياست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداري،دبيري اداره كل راه وشهرسازي وديگراعضا كارگروه برگزار شد.

مديركل راه وشهرسازي خراسان جنوبي دراين جلسه گفت: این تعداد طرح در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، میراث فرهنگی، اشتغالزایی و ورزشی از شهرستان‌های بیرجند، خوسف، قاینات، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، درمیان و سرایان است.

مهدي جعفري افزود: از این تعداد طرح ۲۱ طرح از دستور کار خارج شد و ۳۱ طرح به تصویب رسید که ۱۴ طرح مربوط به درمیان، ۲ طرح بشرویه شامل واحد پرورش شترمرغ و واحد پرورش گوسفند و همچنین طرح‌های شهرستان زیرکوه شامل احداث ساختمان اداری و انبار در این جلسه به دلیل حضور نداشتن فرمانداران و نماینده‌ای از طرف این شهرستان‌ها از دستور کار خارج شد.

همچنين طرح اردوگاه گردشگری و عشایری در حاشیه گواب شهر خوسف نیز برای بررسی بیشتر و تایید مشاور ذی‌صلاح از دستور کار خارج شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی دراين جلسه گفت: از دستگاه‌های تخصصی خواستیم موضوعاتی که مرتبط با برنامه‌های کاری آنهاست را دسته بندی و بیان کنند، کدام یک از این گروه‌ها با کدام دستگاه ارتباط دارد تا در بعضی از فعالیت‌ها که نیاز به گروه دیگری نباشد، استعلام نامرتبط انجام نشود.

ميرجعفريان با بیان اینکه اگر دستگاهی پاسخ استعلام را در مدت ۱۰ روز نداد به منزله پاسخ مثبت تلفی می‌شود اضافه کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه تلاش کنند به پرونده‌هایی که بعد اقتصادی و اشتغال دارد، سریعتر رسیدگی شود.وی گفت: امیدواریم با تلاش مدیران مربوط در این کارگروه بستر مناسبی برای توسعه استان در توسعه زیرساخت اقتصادی و اشتغال فراهم شود.