شناسهٔ خبر: 72687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۳ پروژه و آغاز عملیات یک راه روستایی در شادگان خوزستان

افتتاح در شادگان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۳ پروژه راه روستایی و آغاز عملیات اجرایی یک پروژه راه روستایی در شهرستان شادگان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی گفت: پروژه احداث راه دسترسی آسفالته ۵ روستا در بخش خنافره شهرستان شادگان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه‌ها ۳۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان تصریح کرد: اتمام پروژه های راه روستایی در بخش خنافره تأثیر به‌سزایی در تردد اهالی روستاهای این منطقه را به دنبال خواهد داشت؛ از سویی دیگر با بهره‌گیری از این راه‌ها  می‌توان محصولات کشاورزی مرغوب را در کمترین زمان و با سهولت بیش‌تری به بازار مصرف رساند.

رضایی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه راه روستایی غیاضی افزود: این راه روستایی به طول ۲ کیلومتر و با عرض ۱۱ متر جهت سهولت تردد روستاییان و کشاورزان منطقه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اعتبار هزینه شده برای اتمام پروژه راه روستایی غیاضی را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که راه در توسعه دیگر حوزه‌ها دارد، امیدوارم با تکمیل راه‌های روستایی شادگان شاهد توسعه هرچه بیشتر این منطقه باشیم.

رضایی ادامه داد: پروژه احداث آنتنی ها و ابنیه فنی شادگان یکی دیگر از پروژه های مهم در حوزه راه روستایی شادگان است که بخش اعظم آن به سرانجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبارات موردنیاز این پروژه‌ها از منابع استانی، ملی، یا از محل اعتبارات تفاهم‌نامه‌های داخلی با شرکت‌های نفتی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۳۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است گفت: راه روستایی ام الحجار به طول یک کیلومتر و راه روستایی ام الغزلان نیز به طول یک کیلومتر در قالب این پروژه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان همچنین از آغاز عملیات اجرایی محور سگاره به ام الغزلان در قالب پروژه احداث آنتنی‌ها و ابنیه فنی شادگان خبر داد.

رضایی اظهار کرد: برخورداری خوزستان از راه‌های روستایی ۶۴ درصد بوده که با متوسط برخورداری کشوری برابری می‌کند اما باید تلاش خود را در این حوزه بیشتر کرده و ضریب برخورداری استان را افزایش دهیم.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.