شناسهٔ خبر: 72691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات ساخت فرودگاه سقز تامین شد

فرودگاه سقز مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه سقز جزو طرح‌های اولویت دار کشور بوده و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و اتمام آن تامین شده است.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان کردستان، محمد رضا زحمتکشان  در نشست بررسی مسائل و مشکلات فرودگاه سقز اظهار داشت: فرودگاه سقز از مطالبه‌های چندین ساله مردم منطقه است و مردم این منطقه و اطراف از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

 وی یادآور شد: هم اکنون پیمانکاران احداث ترمینال فرودگاه سقز، ساختمان جانبی و توسعه عوامل پروازی مشغول فعالیت هستند.

 محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اتمام این طرح از دغدغه های مردم و مسئولان است خواستار تسریع در روند عملیات ساخت و اتمام این فرودگاه شد.

 فرماندار ویژه سقز نیز با اشاره به فعالیت پیمانکاران این طرح، اظهار داشت: در فعالیت‌های آنها بر تعیین پیمانکار محوطه سازی تسریع می‌شود و به زودی پیمانکار را معرفی خواهیم کرد.

 کامیل کریمیان با بیان اینکه باید نماینده مشاور و پیمانکار فرودگاه سقز از سوی فرودگاه های کشور به فرمانداری و دستگاه های اجرایی معرفی شود گفت: تامین زیرساخت های فرودگاه از طریق ادارات خدمات رسان شهرستان و استان پیگیری خواهد شد.

 وی اضافه کرد: اتمام فرودگاه سقز از مطالبه های اصلی مردم و دولت تدبیر و امید است و شرکت فرودگاه های کشور اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کرده است.

 بر اساس اعلام مشاور فرودگاه، در حال حاضر احداث ترمینال فرودگاه دارای ۵۸ درصد وساختمان جنبی آن دارای ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و همچنین توسعه عوامل پروازی از جمله ساخت باند این طرح دارای ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.

گفتنی است: محوطه سازی، جابه‌جایی حدود سه کیلومتر جاده سقز- مریوان، جابه‌جایی دکل‌های برق فشار قوی، جابه‌جایی فیبر نوری، رفع معارض و تامین زیرساخت‌های فرودگاه از دیگر مواردی بود که مشاور و پیمانکاران پروژه پیرامون آن با مسئولان گفت وگو کردند.