شناسهٔ خبر: 72693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرهنگ خداداد خبر داد:

رفع تصرف اراضی ملی در پردیسان قم

خداداد فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۱۵۰ مترمربع از اراضی دولتی در شهرک پردیسان قم به ارزش سه میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سرهنگ خداداد ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: به دنبال بازدید و گشت زنی واحدهای گشت یگان حفاظت از اراضی دولتی، یک مورد تعرض به این اراضی در بلوار امام صادق(ع) پردیسان جنب پمپ بنزین فاتحی گزارش شد.

وی افزود: در بازدید و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی که اقدام به تصرف اراضی دولتی نموده، با قولنامه فاقد اعتبار اقدام به خرید ملک دولتی نموده و در دام افراد سود جو و کلاهبردار افتاده است.

خداداد ابراز داشت: براساس گزارش واحد گشت یگان حفاظت از اراضی دولتی استان قم، این فرد با تصرف اراضی دولتی قصد ایجاد کارگاه در محل فوق را داشته است که با هوشیاری و اقدام به موقع مامورین یگان مانع از انجام کار شدند.

وی ادامه داد: فرد متصرف، به یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل دعوت و پیامد های قانونی تصرف اراضی دولتی برای وی تشریح و از وی تعهد اخذ شد تا در کمتر از ۲۴ ساعت اراضی را به حالت اولیه خود باز گرداند و اقدام به رفع فوری تعرض نماید.

سرهنگ خداداد افزود: از تمامی مردم و شهروندان گرامی تقاضا می شود ، قبل از انجام هرگونه معامله زمین و یا مسکن، حتما هویت فرد فروشنده را محرز و مدارک مالکیت (سند و...) ایشان را رویت نموده و تنها به ارائه قولنامه از سوی فروشنده اکتفا ننموده و مراقب افراد فرصت طلب  و سود جو باشند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: مناطقی مانند شهرک قدس، پردیسان، جاده قدیم قم تهران ، ابتدای جاده قمرود ( کوه سفید)، شهرکهک( محل های معصومیه و زینبیه) و منطقه شهید محلاتی دارای بیشترین اراضی دولتی نسبت به سایر مناطق استان قم می باشند که لازم است هم استانی های گرامی هنگام معاملات هوشیاری بیشتری داشته و مراقب افراد کلاهبردار و سود جو باشند.