شناسهٔ خبر: 72724 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

شماره تلفن ۴ رقمی گزارش‌های مردمی در هفته نیروی انتظامی افتتاح می‌شود

جواد خردمند جواد خردمند درباره اقدام یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه پیشگیری گفت: در هفته نیروی انتظامی با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و تعامل‌هایی که صورت گرفته است شماره تلفن ۴ رقمی برای گزارش‌های مردمی فعال خواهد شد. راه‌اندازی این شماره تلفن ۴ رقمی در مراحل پایانی است و این شماره تلفن در هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولان کشوری و لشکری افتتاح می‌شود.

سرهنگ پاسدار جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طرح‌های یگان حفاظت برای پیشگیری از تعرض به اراضی گفت: در حوزه پیشگیری تفاهمنامه‌هایی با سازمان محیط زیست، جنگلبانی، امور اراضی، شهرداری تهران و یگان حفاظت آستان قدس رضوی امضا و گشت‌های مشترکی راه‌اندازی شده است که باعث پیشگیری از تعرض به اراضی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن درباره این گشت‌های مشترک توضیح داد: زمین‌های دولتی به گشت‌های این سازمان‌ها معرفی شده و این گشت‌ها در بازرسی‌هایی که دارند به زمین‌های دولتی که هم سرکشی می‌کنند و این موضوع باعث پیشگری از تعرض به اراضی می‌شود.

خردمند درباره اقدام دیگر یگان حفاظت در حوزه پیشگیری اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و تعامل‌هایی که صورت گرفته است شماره تلفن ۴ رقمی برای گزارش‌های مردمی فعال خواهد شد. در گذشته حلقه مفقوده‌ای در ارتباط یگان حفاظت با مردم داشتیم که نمی‌دانستند چگونه با سازمان ملی زمین و مسکن در این زمینه ارتباط برقرار کنند. راه‌اندازی این شماره تلفن ۴ رقمی در مراحل پایانی است و به یاری خدا در هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولان کشوری و لشکری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این تلفن به محض ارتباط مردم عزیز با این شماره گشت‌های یگان حفاظت فعال خواهند شد و به گزارش‌ها رسیدگی خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی مسکن در حوزه پیشگری از طرح «عیون» نیز نام برد و بیان کرد: با حمایت‌های مردمی، ائمه جماعات مساجد، نمازگزاران، بسیج مردمی و ... که در سطح شهرستان‌های مختلف حضور دارند، افرادی در قالب طرح «عیون» با این یگان همکاری می‌کنند.

خردمند ادامه داد: شماره‌های مخصوص فرماندهان یگان حفاظت در شهرستان‌ها در اختیار این افراد قرار گرفته است و این افراد به‌محض اینکه تعرضی را مشاهده کنند به نیروهای یگان حفاظت اطلاع می‌دهند. این افراد به‌صورت داوطلبانه با یگان حفاظت در قالب طرح «عیون» همکاری می‌کنند.

وی در توضیح نوع همکاری این افراد گفت: برای مثال در یکی از شهرستان‌های استان قزوین فردی به ۱۴ هکتار از زمین‌های زراعی و کشاورزی دولتی تعرض می‌کند و تراکتوری را برای شخم زدن این زمین اجاره می‌کند. راننده این تراکتور که از نیروهای داوطلب طرح «عیون» است این تعرض را به یگان حفاظت اطلاع داد. در نتیجه آن به محض ورود این فرد به زمین‌های دولتی یگان وارد عمل شد و از تعرض این فرد جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت در پایان اظهار کرد: با راه‌اندازی تلفن ۴ رقمی، طرح «عیون» هم در قالب این شماره قرار می‌گیرد و با دریافت تماس از این شماره به فرماندهان استانی یگان حفاظت اطلاع‌رسانی و اقدامات لازم انجام خواهد شد.