شناسهٔ خبر: 72752 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:

تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار/ شرایط صادرات کالا از بندر چابهار به کشورهای همسایه فراهم است

چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به اینکه اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دنبال تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار است، گفت: بندر چابهار به دنبال حل مشکل تولیدکنندگان کالا برای صادرات محصولاتشان با صرف کمترین زمان و هزینه است که این موضوع می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای تقویت اقتصاد داخلی و دریامحور از طریق این بندر اقیانوسی باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه رفع مشکل حمل و نقل کالا از مسائل اولویت دار در جهت تسهیل صادرات است، عنوان کرد: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.

آقایی مطرح کرد: با ورود کشتی های کالای اساسی در بندر چابهار نیازمند حضور فعال ناوگان حمل و نقل کالا خواهیم بود.

همچنین علیرضا نورا؛ معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نزدیکی مسافت زمینی و دریایی این بندر استراتژیک با همسایگان خارجی سبب شده که شرایط صادرات کالا مهیا باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت بندر چابهار علاوه بر تأمین بازار داخلی می توان به سمت تامین کالا کشورهای همسایه حرکت کرد.

معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سعی کرده ایم موانع صادرات را به حداقل برسانیم، گفت: مسئله حمل سیمان به بندر چابهار باید حل شود و تمام دستگاه های مرتبط باید هماهنگ و منسجم در این موضوع ورود کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نورا عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی براساس اختیارات قانونی خود هزینه های صادرات را کم کرده است تا این امر استمرار داشته باشد.