شناسهٔ خبر: 72769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تفاهم‌نامه توسعه رشته حمل و نقل برای اولین بار در استان مرکزی منعقد شد

تفاهم نامه تفاهم‌نامه توسعه رشته حمل و نقل جاده‌ای بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره آموزش و پرورش استان مرکزی به امضا رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، تفاهم‌نامه توسعه رشته حمل و نقل برای اولین بار در استان مرکزی به عنوان یک سند تحول بنیادین میان اداره راهداری و اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه مشارکت دو دستگاه مذکور در تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیاز کشور در حوزه حمل و نقل استان مرکزی، ایجاد هماهنگی، هم‌افزایی، تقویت و نظارت بر توسعه رشته حمل و نقل در نظام آموزشی متوسطه، همکاری و مشارکت در فرهنگ‌سازی در جامعه در خصوص رشته حمل و نقل از طریق بسط و اشاعه مفاهیمی همچون فرهنگ حمل و نقل از سنین پایین تحصیلی به عنوان عاملی برای توسعه اجتماعی و بهبود فضای کسب‌وکار در بخش حمل و نقل استان مرکزی منعقد شده است.

همکاری و مشارکت در دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار بخش حمل و نقل در استان به منظور جذب در بازار کار داخلی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی طرفین برای تحقق اهداف مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آموزش و پرورش استان مرکزی از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

در این راستا اداره راهداری براساس مفاد درج شده در این تفاهم‌نامه نسبت به استفاده از نیروهای انسانی متخصص شاغل در اداره کل جهت ارائه آموزش‌های تخصصی مورد نیاز و در حد توان و امکانات براساس سرفصل‌های آموزشی رشته مذکور در هنرستان‌های مجری، فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز جهت برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاهی در حد توان، ایجاد زمینه بازدید از مراکز مرتبط با حوزه حمل و نقل ویژه هنرجویان رشته مذکور، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مرتبط جهت پذیرش و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته حمل و نقل در مراکز وابسته با این حوزه و ... را متعهد به انجام است.

این تفاهم‌نامه در ۶ ماده و ۲ تبصره برای مدت ۶ سال تحصیلی به امضا رسید که پس از آن در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.