شناسهٔ خبر: 72782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات ساخت ده‌ها پروژه احداث پل لرستان را به کارگاه پل‌سازی تبدیل می‌ کند / ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی از محل اعتبارات سیل به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ابلاغ شد

ساخت پل عملیات اجرایی ده‌ها پروژه احداث پل در راه‌های لرستان شروع شد تا این استان به یک کارگاه پل سازی تبدیل شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، عباس شرفی در مراسم آغاز عملیات اجرایی(کلنگ زنی) ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت‌دیده از سیل استان با اشاره به آغاز فصل جدید پروژه‌های این اداره کل گفت: عملیات ساخت ۹۰ دستگاه پل جدید و تعمیر و مرمت ۵۰ دستگاه پل آسیب دیده در سراسر استان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: پروژه‌های بهسازی و اجرای روکش آسفالت به میزان ۱۵۰ کیلومتر در استان و بهسازی و روکش آسفالت محور خرم آباد-پلدختر به طول ۲۱ کیلومتر آغاز شده است تا هفته آینده نیز پروژه های فاقد پیمانکار تعیین تکلیف می شوند.

ابلاغ ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی به راهداري استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: درمجموع ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی از محل اعتبارات سیل به راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ابلاغ شد که بالغ بر ۱۰۸ میلیارد تومان از این اعتبارات استانی است و تاکنون ۸۰ درصد این اعتبار به میزان ۸۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات استانی انجام شده است، گفت: از اعتبار مذکور ۳۸ میلیارد تومان به راه روستایی و ۷۰ میلیارد تومان نیز به راههای اصلی و فرعی اختصاص خواهد یافت.

شرفی افزود: از مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار ملی نیز ۸۲ میلیارد تومان برای بهسازی و روکش آسفالت محورهای شریانی، ۱۳ میلیارد تومان در امر ایمن سازی محورهای آسیب دیده و ۲۷ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی پلها توزیع شده است.

وی گفت: اعتبارات تخصیصی کمتر از ۲۰ درصد حجم خسارات وارده به زیرساخت های راه در استان است و انتظار می رود سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین و ابلاغ اعتبار مورد نیاز باتوجه به شدت خسارات وارده مساعدت نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به چالش های پیش رو افزود: علاوه بر مشکلاتی همچون عدم تخصیص قیر و کاهش تمایل پیمانکاران به شرکت در مناقصه ها به دلیل  استفاده از اسناد خزانه دو و سه ساله، سهم تعمیر و مرمت ماشین آلات در اعتبارات سیل دیده نشده است که در این رابطه نیازمند مساعدت استاندار لرستان هستیم.

در پایان مراسم استاندار لرستان با اهداء لوح سپاس از خدمات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سیل فروردین امسال قدردانی کرد.