شناسهٔ خبر: 72783 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پيشرفت ۲۰ درصدی طرح توسعه ترمينال فرودگاه شهيد کاوه بيرجند

هادی سلامی مديرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به کلنگ‌زنی طرح توسعه ترمينال فرودگاه شهيد کاوه در فروردين امسال پيشرفت اين پروژه را ۲۰ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، هادی سلامی با اعلام این خبر عنوان کرد: اعتبار اولیه این پروژه ۱۸۹ میلیارد ریال است که تا پایان تابستان ۹۹ به پایان می‌رسد.  مساحت ترمینال قدیمی فرودگاه ۲۰۰۰ مترمربع است که با اجرای این طرح ۴۱۵۰ مترمربع به فضای ترمینال افزوده می‌شود. همچنین احداث ساختمان ۲۷۰ متر مربعی موتورخانه فرودگاه نیز در حال اجرا است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی افزود: با توجه به پایین بودن تعداد پروازهای خارجی فرودگاه شهید کاوه بیرجند ضمن بهسازی ترمینال قدیم(شامل جابه‌جایی سالن ترانزیت و دفاتر، برداشتن دیوارهای داخلی و بهسازی معماری) فضای جدید طرح توسعه به آن اضافه می‌شود و ترمینال خارجی مجزایی را در نظر نمی‌گیریم.

وی همچنین به پیشرفت ۳۰ درصدی طرح بهسازی فرودگاه شامل ابنیه و محوطه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی از پنج ماه پیش شروع شده و تا دو ماه دیگر بهسازی محوطه‌هابه پایان می‌رسد.