شناسهٔ خبر: 72787 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

طرح تکمیل ترمینال ملی و بین‌المللی فرودگاه "شهید بهشتی" اصفهان در برنامه است/ ظرفیت پارکینگ هواپیمای فرودگاه اصفهان دو برابر می‌شود

اپرون فرودگاه اصفهان محمد اسلامی در سفر به اصفهان، گفت: اساس فرودگاه "شهید بهشتی" اصفهان طرح ترمینال ملی و بین‌المللی آن است که تکمیل این طرح در برنامه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه راه و شهرسازی روز شنبه، ۳۰ شهریورماه به استان اصفهان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از فرودگاه "شهید بهشتی" شهر اصفهان گفت: اساس این فرودگاه. طرح ترمینال ملی و بین‌المللی آن است که تکمیل آن در برنامه قرار دارد.

وی افزود: فرودگاه شهید بهشتی از ابتدا به‌طور موقت راه‌اندازی شد و در طول زمان گسترش پیدا کرد، اما هنوز کیفیت مطلوب را ندارد. طرح توسعه ترمینال خارجی این فرودگاه هفت هزار متر است و مسئولان این طرح متعهد به تکمیل آن تا پایان سال هستند.

اسلامی، اصفهان را یکی از کانون‌های اقتصادی و گردشگری مهم کشور خواند که سهم بزرگی در اقتصاد ملی دارد و خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که این استان یک فرودگاه بزرگ داشته باشد. به همین دلیل کارهای توسعه موقت و جزیره‌ای که انجام شد در جهت بهبود وضعیت موجود است. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم طرح‌های جدید را که قبلا با یک کشور اروپایی منعقد و اکنون متوقف شده است با جایگزینی و مشارکت شرکتی دیگر انجام دهیم و پایه‌گذار یک فرودگاه بین‌المللی در شان ملت ایران و مردم اصفهان باشیم.

ظرفیت پارکینگ هواپیما تقریبا دو برابر خواهد شد

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از طرح‌های توسعه فرودگاه اصفهان، توسعه پارکینگ هواپیماها است، بیان کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، در مواقع اضطراری، جایگزین فرودگاه‌های تهران است و هواپیماها به این فرودگاه هدایت می‌شوند. هم‌اکنون پارکینگ‌های این فرودگاه در حال توسعه هستند و به امید خدا تا پایان سال به اتمام خواهند رسید؛ ظرفیت پارکینگ هواپیما تقریبا دو برابر خواهد شد و کمک می‌کند که فرودگاه اصفهان بتواند نقش خود را به عنوان جایگزین به‌خوبی ایفا کند.

نسبت به نقش‌آفرینی ترمینال کارگو فرودگاه اصفهان در شکوفایی صادراتی و اقتصادی استان خوشبین هستم

اسلامی گفت: ترمینال کارگو فرودگاه اصفهان نیز از دیگر طرح‌های توسعه این فرودگاه و از نمونه کارهایی است که در کشور با هزینه بخش خصوصی انجام شده است که پنجره واحد، سردخانه‌های زیرصفر و بالای صفر دارد و می‌تواند برای صادرات غیرنفتی اصفهان نقش بزرگی را ایفا کند. این طرح نیز امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان استانی افتتاح شد و من نسبت به نقش‌آفرینی این طرح در شکوفایی صادراتی و اقتصادی اصفهان خوشبین هستم.