شناسهٔ خبر: 72810 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن میانه- بستان آباد به‌زودی آماده بهره‌برداری می‌شود

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در بازدید از راه‌آهن میانه- بستان‌آباد گفت: عملیات اجرایی این مسیر ریلی به اتمام رسیده است و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی عصر چهارشنبه برای بررسی آخرین وضعیت و مراحل اجرایی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد این مسیسر ریلی را با درزین بازدید کرد و گفت: روسازی مسیر، عملیات رلواژ نهایی و جوشکاری به اتمام رسید و هم‌اکنون مشغول اجرای جوش طویل مسیر و نصب و تکمیل خطوط ایستگاهی هستیم.

وی در این بازدید خبر داد: مراحل نهایی کار در حال انجام است و راه آهن میانه- بستان آباد به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهارکرد: این خط آهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود 114 کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را 5.5 ساعت کاهش می دهد.

خادمی با اشاره به قرار گرفتن این پروژه در منطقه کوهستانی افزود: این مسیر ریلی دارای حدود ٣.٥کیلومتر پل خاص و ٤.٥ کیلومتر تونل و گالری است که در این مسیر احداث می شود و دارای ٣ ایستگاه سبقت و تلاقی و ١ ایستگاه مسافری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه بستان‌آباد نیز بازدید کرد و گفت: این ایستگاهی در زمینی به مساحت ١٢.٥ هکتار واقع شده است که مساحت زیر بنای آن ۵۹۰۰ متر مربع است و  با ساختمان مسافری ۱۸۲۰ مترمربع محاسبه شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این ایستگاه تا پایان مهرماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.