شناسهٔ خبر: 72832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز پيش فروش بليت اتوبوس‌های برون شهری به زائران اربعين

اتوبوس زائران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اين مطلب كه پيش فروش بليت اتوبوس‌های برون شهري اربعين به استان‌های مرزي كشور عراق از اول مهرماه آغاز می‌شود، گفت: بليط به دو شكل حضوري و اينترنتی (غيرحضوری) توسط شركت هاي مسافربری فروخته می شود كه خريد بليت اينترنتی مشمول ۱۰ درصد تخفيف می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان،  سيدعلي حاج سيدعليخاني اظهار داشت: آمادگی براي جابه‌جایی زائران اربعین به وسيله حدود ۳۶۵ دستگاه اتوبوس با عمر كمتر از ۱۵ سال ازمبداء شهرستان هاي شمال استان کرمان فراهم شده ،  لذا در صورت استقبال مردم براي استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومي مسافربري جاده اي، امكان استفاده از ۱۳۵ دستگاه اتوبوس ديگر وجود دارد كه در اين صورت تعداد  ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ويژه،  زائران اربعين حسيني را به مرز هاي پيش بيني شده منتقل خواهند نمود.

وي در خصوص نرخ جابجايي مسافر در ايام اربعين گفت:  براي اعزام زائران دونوع اتوبوس در پايانه هاي مسافربري استان سرويس دهي مي كنند كه مدلVIP  با نرخ ۲۴۰ هزارتومان و اتوبوس دولوكس بانرخ ۱۳۵ هزارتومان تعيين شده اند.

سيد عليخاني تصريح كرد:  اولويت ما در اين سفر ها همچون سال قبل ايمني سفر، رفاه و سلامت زائران از مبداء تا مقصد مي باشدكه خوشبختانه سال گذشته با تمهيدات انجام شده  هيچگونه حادثه ناگواري رخ نداد.

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان با اشاره به حذف رواديد،گفت: پیش بینی می شود تردد زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. همچنين زائريني كه قصد استفاده از سرويس دربستي را دارند درخواست داريم كه از مراجعه مستقيم به رانندگان اتوبوس خودداري نموده و صرفا با شركت هاي مسافربري هماهنگي نمايند تا امكان كنترل و نظارت و خدمات رساني مناسب تر فراهم آيد.

سيدعليخاني در پايان از مسافران خواست جهت جلوگيري از هرگونه سوء استفاده توسط عوامل سود جو و يا طرح شكايت از شركتهاي مسافربري و رانندگان  تحت پوشش آنها، مراتب را به شماره سامانه پيامكي ۱۰۰۰۰۳۴۱ اطلاع دهند و يا در صورت نياز مي توانند از تلفن گوياي ۱۴۱ مركز مديريت راهها از وضعيت جاده هاي كشور اطلاع حاصل نمايند.