شناسهٔ خبر: 72837 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام زائران اربعین ۱۷ مهرماه آغاز می شد

خادمان مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: اعزام زائران اربعین حسینی از این استان، ۱۷ مهرماه آغاز می‌شود و ناوگان عمومی آماده خدمات‌رسانی به این زائران است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی‌مقدم در همایش خادمان و دست اندرکاران اربعین حسینی استان اظهار کرد: مهران، مرز خروجی زائران خراسان شمالی برای حضور در همایش پیاده روی اربعین حسینی تعیین شده است.

وی گفت: ورود سرويس هاي دربستي يكسره تا تاريخ ۲۵ مهرماه امكان رفتن به عراق رادارند و از  ۲۵ تا ۲۹ مهرماه بايستي درخدمت ديگر زائران باشند و زائران این استان به وسیله ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا مرز مهران جابه جا می‌شوند.

بدیعی مقدم بیان کرد: بازگشت زائران این استان از استان همدان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی فاصله خراسان شمالی تا استان همدان را 1050کیلومتر عنوان کرد و افزود: زائران اربعین این استان در بازه زمانی ۲۴ مهرماه تا ۲۹ مهرماه، از همدان به خراسان شمالی منتقل می‌شوند.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل تقریبا نو برای اعزام زائران در نظر گرفته شده و درصورت قرارداد این ناوگان با شرکت های عراقی امکان حضور در کشور عراق تاپايان مراسم  وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۸ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در این استان برای بازگشت زائران به خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.