شناسهٔ خبر: 72841 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه ثبت‌نام اصحاب رسانه برای شرکت در کنفرانس مطبوعاتی هیات بین‌الدول تغییر اقلیم

هیات بین الدول تغییر اقلیم IPCC کنفرانس مطبوعاتی هیات بین‌الدول تغییر اقلیم سوم مهرماه در شبه‌جزیره موناکو برگزار می‌شود و روزنامه‌نگاران سراسر جهان می‌توانند به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی کشور، کنفرانس مطبوعاتی هیات بین‌الدول تغییر اقلیم راس ساعت GMT۰۹:۰۰ روز چهارشنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ ( برابر با ساعت ۱۲:۳۰ سوم مهر ۱۳۹۸) پس از پایان پنجاه و یکمین نشست IPCC در محل موزه اقیانوس‌شناسی موناکو برگزار می‌شود.

علاقمندان تا ۲۳ سپتامبر(دوشنبه ۲ مهر) مهلت دارند در این رویداد بین‌المللی ثبت‌نام و به صورت زنده جزییات و سخنرانی‌های نشست را دنبال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

گفتنی است، هیئت بین‌الدول تغییر اقلیم (IPCC) نهادی بین‌المللی و علمی است که به ارزیابی جامع از اطلاعات علمی، فنی و اجتماعی-اقتصادی جاری در مورد مخاطرات تغییرات آب‌وهوایی بر اثر فعالیت‌های انسانی در سراسر جهان می‌پردازد. ارزیابی پیامدهای بالقوه این تغییرات و گزینه‌های احتمالی سازگار شدن با این پیامدها و کاستن از عواقب آن از کوشش‌های این نهاد است. این هیئت توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و سازمان هواشناسی جهانی (WMO) در سال ۱۹۸۸ میلادی تأسیس شد تا ارزیابی‌های علمی دوره‌ای در زمینه تغییر اقلیم و آثار و خطرات آن را در اختیار سران سیاسی کشورها قرار دهد و استراتژی‌های کاهش و سازگاری را ارائه کند.