شناسهٔ خبر: 72865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

بهره‌برداری از طرح جامع پایانه مرزی رازی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

شكري رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از پایانه مرزی رازی، گفت: طرح توسعه و ساخت پایانه مرزی رازی در دو قسمت فاز اول و دوم اجرایی می‌شود که این فاز در دو مرحله شامل نخست محوطه‌سازی تا زیر و روسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سفر یک روزه به آذربایجان غربی به همراه مدیرکل دفتر فنی و امور پیمانهای این سازمان در بازدید از پایانه مرزی رازی با اعلام این خبر و یادآوری آغاز فعالیت رسمی پایانه مرزی رازی در سال ۹۱ و بهره برداری از سالن موقت مسافری این مرز گفت: طرح توسعه و ساخت پایانه مرزی رازی در دو قسمت فاز اول و دوم اجرایی می شود که فاز در دو مرحله شامل نخست محوطه سازی تا زیر و روسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است.

تجهیزات جانبی توسعه پایانه مرزی رازی با ۴۰ میلیارد تومان در حال اجرا است

عبدالهاشم حسن نیا ادامه داد: مرحله دوم فاز نخست طرح عملیات ساخت و توسعه پایانه مرزی رازی نیز شامل محوطه سازی کامل پروژه در دو هکتار ، سردرب، ساخت سرویس بهداشتی و تجهیزات جانبی و برج های روشنی با ۴۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که براساس قرارداد می بایست تا بهمن سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان برای اتمام سریع پایانه مرزی رازی اظهار کرد: مرحله دوم نیز شامل ساخت ساختمان اصلی این پایانه مرزی در مرحله برگزاری مناقصه است که تا پیمانکار مربوطه تا مهر ماه امسال انتخاب و‌با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: باید از توان بالقوه منطقه در ایجاد کریدور مناسب و موقت مسافری تا رمان بهره برداری کامل این پایانه مرزی بهره گرفت تا امکان تردد راحت مسافران فراهم شود.

حسن نیا با بیان اینکه نگاه سازمان معطوف به  تامین نیازهای مردم منطقه است،گفت: با لحاظ معیشت مردم از حذف بازارچه در محوطه پایانه مرزی جلوگیری شد و از سویی دیگر پیمانکار مکلف به افزایش ساعت کار و تعیین شیفت شبانه شده است.

نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی نیز پایانه مرزی رازی را یک مبدأ ورودی و خروجی و دارای اهمیت برای تمام کشور دانست و افزود: عاید هر تلاش و خدمتی در این پایانه مرزی برای هموطنانمان است که از تمام نقاط کشور این مرز را برای تردد انتخاب می کنند و بی شک‌با طرح های توسعه ای مدنظر افق دو کشور در دستیابی به مبادلات تجاری ۳۰ میلیارد دلاری میسر خواهد شد.

بازدید از ابنیه فنی و طرح های راهداری شهرستان خوی و‌پایانه مرزی بازرگان

رئیس سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده ای در ادامه سفر از ابنیه فنی، طرح های راهداری و پایانه مرزی بازرگان بازدید کرد.

پایانه مرزی بازرگان به عنوان مهم‌ترین مرز زمینی با کشور ترکیه، پل ۵ دهانه ۲۲ متری مهلذان خوی در مسیر خوی - ایواوغلی، طرح روکش آسفالت محور خوی - ایواوغلی به طول ۴ و نیم کیلومتر از پل نوایی به طرف سه راهی ایواوغلی  مهم‌ترین طرح های راهداری را شامل می شود که مورد بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و‌نقل جاده ای قرار گرفت.

عبدالهاشم حسن نیا در جریان این بازدید بر سرعت بخشی به طرح های راهداری بعنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت های اقتصادی و بستر تردد روان و امن جاده ای تاکید کرد و گفت: پایانه مرزی بازرگان نیز از اهمیت بسزایی در توسعه اقتصاد منطقه و حمل و نقل بین المللی و  افزایش مبادلات با کشور ترکیه دارد و می بایست این مرز از نظر فیزیکی و نیز چگونگی ارائه خدمات به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای جهانی بوده و مبتنی بر همین مولفه ها فعالیت نماید.