شناسهٔ خبر: 7288 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

اسکان مددجویان بهزیستی در شهر جدید رامین/ تکمیل محور رامین-ملاثانی تا ۶ ماه آینده

شهر رامین مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید رامین در استان خوزستان از اسکان مددجویان بهزیستی در این شهر و تکمیل محور رامین-ملاثانی تا ۶ ماه آینده خبر داد.

شاپور رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت مسکن مهر شهر جدید رامین گفت: تعداد پنج هزار و ۷۷۳ واحد مسکونی مهر در شهر جدید رامین با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد توسط ۴۱ شرکت سازنده در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه از ۴۱ شرکت سازنده ۲۱ شرکت غیرفعال و ۲۰ شرکت فعال است درباره فاز یک شهر جدید رامین اظهار کرد: در فاز یک، ۱۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که این تعداد با توجه به اولویت افراد در ثبت‌نام و میزان تکمیل آورده‌ها تکمیل می‌شود اما سازندگان واحدهای مسکن مهر شهر رامین با مشکلات مالی متعددی روبرو هستند که با پرداخت ما‌به‌التفاوت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی، این مشکلات برطرف خواهد شد.

رستمی ادامه داد: متقاضیان یک هزار و ۴۷۸ واحد مسکن مهر رامین دارای شرایط دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی هستند.

به گفته مدیرعامل شهر جدید رامین، این شهر از جمله شهرهای فاقد جمعیت است که پیش‌بینی می‌شود تا شروع فصل پاییز حدود یک هزار نفر با توجه به شغل‌هایی که در نظر گرفته شده در این شهر اسکان یابند.

مدیرعامل شهر جدید رامین گفت: بیشترین ساکنان این شهر را مددجویان بهزیستی که دارای مشکلات اشتغال و مسکن هستند، تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصدشان شغلی ندارند.

وی به مراحل پایانی تکمیل یک پروژه برای مردم شهر رامین اظهار کرد: تکمیل محور رامین-ملاثانی در حال تکمیل است و تاکنون حدود چهار کیلومتر از این مسیر آماده شده که پیش‌بینی می‌شود طی ۶ ماه آینده این پروژه به اتمام  برسد.

رستمی همچنین به کاشت ۳۵۰۰ اصله درخت در شهر جدید رامین اشاره کرد و افزود: با هدف بهبود وضعیت آب و هوا در این شهر ۳۵۰۰ اصله درخت در فاز نخست کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهر جديد رامین، يكي از دو شهر جديد واقع در استان خوزستان است. رامین در ۴۲ کيلومتری کلانشهر اهواز در شمال این شهر یعنی در جاده اهواز- مسجد سلیمان واقع شده است. حوزه استحفاظی این شهر ۲۴۰۰ هکتار، محدوده طرح جامع ۶۰۰ هکتار برای افق جمعیتی ۶۳۰۰۰ نفر پیش بینی شده است. شرکت عمران شهر جدید رامین در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است.

محدوده راهبردی پیشنهادی شهر جدید رامین با مساحت ۶۲۲۰ کیلومتر مربع شامل بخشی از شهرستان‌های اهواز و شوشتر است و از سمت شمال به بخش گتوند، از غرب به مسیر راه آهن و امتداد رودخانه دز (در مرز شهرستان های شوش و شوشتر)، از سمت جنوب به قسمتی از جاده اهواز-سربندر و از قسمت شرق به مرز شهرستان‌های مسجد سلیمان و رامهرمز محدود است./

نظر شما