شناسهٔ خبر: 72913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند

مرز سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۲۰ هزار زائر پاکستانی مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) از ابتدای شهریور ماه تاکنون از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند که این تعداد رشد ۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد امروز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) که در استانداری سیستان و بلوچستان تشکیل شد، بیان کرد: همه ساله شمار زیادی از مشتاقان مرقد مطهر سید و سالار شهیدان، از کشور پاکستان و از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده و راهی کربلای معلی می شوند و این اداره کل تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان بکار گرفته است.

وی ادامه داد: ساماندهی ارائه خدمات در پایانه مرزی میرجاوه در قالب قرارداد خدماتی، تعویض درب ها و بازسازی مسیرهای ورودی و خروجی، ارتقای سیستم خنک کننده و رنگ آمیزی سالن مسافربری، نصب و راه اندازی ۲ دستگاه سیستم کنترل تردد مختص اتوبوس های پاکستانی، از مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه ساماندهی زیر ساخت های مرز میرجاوه برای خدمات رسانی بهتر به زائرین پاکستانی بوده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان احداث سایبان کریدور ورودی سالن جدید، بهینه سازی ۱۰۰ چشمه بهداشتی، تهیه و نصب آیس بانک در محوطه پایانه مرزی میرجاوه با ۲۸ آبریز، راه اندازی گیت های گذرنامه سالن جدید و نصب و راه اندازی چهار عدد دوربین در سالن تشریفات موقت مسافری این پایانه را از دیگر اقدامات از این اداره کل برای خدمات رسانی مطلوب به زوار کشور دوست و همسایه پاکستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی تردد زوار گفت: با هماهنگی به عمل آمده مقرر شد پلیس راه سیستان و بلوچستان با همکاری این اداره کل نسبت به کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان پاکستانی و آموزش مقررات رانندگی و مباحث ایمنی به رانندگان پاکستانی در مرز میرجاوه اقدام نماید.

کرد در پایان با اشاره به اهمیت تامین سوخت اتوبوس های زائران پاکستانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پنج جایگاه سوخت در زاهدان و میرجاوه آماده عرضه سوخت مورد نیاز به اتوبوس های پاکستانی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.