شناسهٔ خبر: 72928 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

۱۰۰ مدرسه شهرهای جدید کشور در دو سال اخیر افتتاح شد/ عقب ماندگی در ساخت مراکز آموزشی شهرهای جدید کشور نداریم

طاهرخانی مراسم آغاز سال تحصیلی حبیب اله طاهرخانی با بیان اینکه در دو سال اخیر ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرهای جدید کشور افتتاح شد، گفت: شرکت عمران این تعهد و قول را به تمامی شهروندان پردیسی می‌دهد که این شهر جدید از لحاظ زیرساختی و مراکز آموزشی با هیچ کمبود و مشکلی روبه رو نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ در مدرسه شهید "حسین اسماعیلی عقدا" واقع در فاز ۳ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: با وجود بارگذاری بالایی که در ساخت واحدهای مسکونی طی چند سال اخیر در پردیس داشتیم ولی خوشبختانه هم اکنون شاهد هیچگونه عقب ماندگی از نظر واحدهای آموزشی در این منطقه نیستیم.

طاهرخانی در ادامه با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹، ۵ مدرسه جدید نیز در پردیس شروع به کار و ثبت نام دانش اموزان را آغاز کردند گفت: در این راستا ۶ مدرسه دیگر نیز در پردیس افتتاح کردیم که منتظر استقرار ساکنین در محدوده های مربوطه و تجهیز از سوی سازمان آموزش و پروش شهرستان هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که علاوه بر ۱۱ مدرسه مذکور، ۲۰ مدرسه دیگر نیز در شهر جدید پردیس در حال ساخت است گفت: عملیات اجرایی این پروژه ها نیز در صورت اقبال تسریع یافته و در نزدیک ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین اعلام کرد: شرکت عمران این تعهد و قول را به تمامی شهروندان پردیسی می دهد که این شهر جدید از لحاظ زیرساختی و مراکز آموزشی با هیچ کمبود و مشکلی روبه رو نخواهد شد، مدارس در شهرهای جدید متناسب با استقرار جمعیت در حال ساخت هستند و از فرآیند ساخت واحدهای مسکونی عقب نخواهند ماند.
این مقام مسئول در خصوص افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس که قرار بود تا اواخر تابستان به بهره برداری برسند گفت: افتتاح این واحدها در حال نهایی شدن است، هرچند که طبق اولویت وزارتخانه و سیاست وزیر محترم راه و شهرسازی اقدامات مربوط به تحویل و فروش اقساطی آن ها به تدریج در حال انجام است تا مراسم افتتاحیه به صورت نمادین برگزار شود.
وی در اشاره به به آخرین وضعیت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز بیان کرد: این طرح با برنامه ریزی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط سه بخش شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده و مدل های اجرایی گوناگونی دارد.

به گفته طاهرخانی مدل اجرای این طرح از سوی شرکت عمران شهرهای جدید عموما بر مشارکت با بخش خصوصی استوار بوده که قرار است پس از رسیدن عملیات اجرایی واحدها به پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصد، پیش فروش آن‌ها در شهرهای جدید آغاز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه در دو سال اخیر حدود ۱۰۰ مدرسه در سطح شهرهای جدید کشور افتتاح شده است گفت: در این مدت شرکت عمران طی یک حرکت جدی تمامی عقب ماندگی های موجود در حوزه آموزشی را جبران کرده و در حال حاضر مشکلی در این بخش نداریم.