شناسهٔ خبر: 72966 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن برای کلان‌شهرها ۳۰ و برای سایر شهرها ۲۲.۵ میلیون تومان است/ وام به افراد خارج از محدوده‌های هدف بازآفرینی پرداخت نمی‌شود

سیدمحمد پژمان سیدمحمد پژمان از پرداخت تسهیلات ودیعه اسکان موقت در کلانشهرها تا سقف ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف ۲۲.۵ میلیوون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان در خصوص جزئیات دریافت تسهیلات موقت ودیعه مسکن گفت: این تسهیلات در راستای اجرایی شدن برنامه ملی بازآفرینی شهری در خصوص نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده در محلات هدف در دستور کار قرار گرفت. شیوه‌ نامه‌ای با عنوان معرفی و پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و ودیعه اسکان موقت هم برای آن تهیه شد که ۲۰ درصد اعتبارات تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به آن تخصیص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه مالکان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خویش می‌توانند به دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت (وام ودیعه مسکن) اقدام کنند، افزود: مبلغ این وام برای هر واحد مسکونی در کلانشهرها حداکثر۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها حداکثر ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که دوره بازپرداخت آن براساس مقررات داخلی بانک مسکن تا ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این وام بخشی از هزینه ودیعه اسکان موقت را پوشش می‌دهد، بیان کرد: این تسهیلات در کلانشهرها تا سقف ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف ۱۵ میلیون تومان است که نرخ سود آن ۹ درصد محاسبه می‌شود. در صورتی که افراد تا سقف در نظر گرفته شده(در کلانشهرها حداکثر۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) متقاضی تسهیلات اسکان موقت باشند، مابقی آن با سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود و سود تسهیلات (۹ و ۱۸ درصد) به صورت میانگین ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد.

به گفته پژمان، متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت می توانند با مراجعه به سایت سامانه ثبت نام تسهیلات بازآفرینی به آدرس Facility.udrc.ir با بارگذاری مدارک مورد نیاز نظیر سند منزل مسکونی و پروانه ساخت و همچنین انتخاب گزینه "متقاضی ودیعه مسکن موقت هستم" نسبت به ارائه درخواست این تسهیلات اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات با وثیقه گذاشتن سند منزل مسکونی که بهسازی و نوسازی می شود، نزد بانک پرداخت کننده تسهیلات، امکان پذیر است و تضامین دیگری برای دریافت این وام نیاز نیست، افزود: پس از ثبت اطلاعات در سامانه ثبت نام تسهیلات بازآفرینی، متقاضی به بانک معرفی می شود و بعد از ارائه مدارک مورد نیاز به بانک، تسهیلات ودیعه اسکان موقت به وی پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان تاکید کرد که وام ودیعه اسکان موقت ویژه افراد ساکن در محدوه های هدف بازآفرینی شهری است و این تسهیلات به افراد خارج از این محدوده ها قابل پرداخت نیست.

مبالغ وام ودیعه اسکان موقت و سود آن به شرح زیر است: