شناسهٔ خبر: 72975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مرکزی برگزار شد

رستمي سومین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مرکزی با حضور رستمی مدیر کل دفتربازرسی مدیریت عملکرد حقوق شهروندان وزارت راه وشهرسازی و هیئت همراه و مدیران کل ، معاونین اداری و مالی ، روسای اداره حراست و مسئولین ارزیابی عملکرد ادارات عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مركزي، در ابتدای جلسه مدیرکل دفتر بازرسی ، ضمن ارائه آمار و عملکرد ارزیابی عملکرد دستگاههای عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مرکزی از تلاشها و خدمات همکاران قدردانی كرد.

رستمی با توضیح قوانین و مقرراتی که بر انجام تکالیف این مدیریت منجر می شود، تکالیف این دفتر را ارزیابی عملکرد، پیگیری سلامت اداری ، بازرسی سلامت اداری ، حقوق شهروندی و پاسخگویی به شکایات برشمرد و بر همه مدیران لزوم رعایت قوانین و انجام تکالیف را تاکید نمود .

در ادامه جلسه هریک از مدیران کل عضو شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان مرکزی گزارش عملکرد ۶ ماهه خود را ارائه  نمودند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گزارشی در حوزه ساخت و مهندسی ، شهرسازی و معماری ، املاک و حقوقی ، بازآفرینی شهری و مسکن ارائه نموده  و گفت : استان مرکزی با دارا بودن ۶۴۰۹ کیلومتر راه شامل ۲۰۹ کیلومتر آزادراه ، ۴۳۲ کیلومتر بزرگراه ، ۴۵۴ کیلومتر راه اصلی و ۷۵۴ کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰ کیلومتر معابری شهری و راه دسترسی و ۴۴۳۰ کیلومتر راه روستایی یکی از پرترددترین استان های کشور است .

وی گفت :  از مجموع ۵۹ پروژه راهسازی ، ۳۵ پروژه شامل ۲۰۵ کیلومتر احداث راههای اصلی و بزرگراهی و ۲۴ پروژه شامل ۱۱۳ کیلومتر احداث راههای فرعی و روستایی در حال اجرا دارد.

مرزبان تعداد پروژه های در دست اجرای بخش ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی را  ۲۷ پروژه شامل ۱۳ پروژه اداری ، ۶ پروژه مجتمع فرهنگی و کتابخانه و ۹ پروژه با کاربردهای مختلف در حال طراحی برشمرد .

مدیرکل راه و شهرسازی اخذ سند مالکیت داخل محدوده و حریم را ۲۸/۴ هکتار ، اخذ صورتمجلس تفکیکی در سطح و طبقات را ۱۳۰۰ مورد ، اخذ سند تک برگی را ۷۰۰ مورد ، میزان اراضی رفع تصرف شده را ۶۵/۲ هکتار  برشمرد .

این مقام مسئول بازنگری و تصویب ۴ طرح جامع شهرهای اراک ، کمیجان ، آشتیان و محلات را در ۴ ماهه اول سال یکی از دست ِآوردهای قابل توجه این اداره بر شمرد .

وی  ۱۹ پروژه در بخش بازآفرینی شهری ، ۴ پروژه مشارکتی ، ۱۱ پروژه زیربنایی و روبنایی و ۴ پروژه مطالعاتی را در بخش بازآفرینی شهری و مسکن برشمرد .

مرزبان همچنین در خصوص عملکرد سایر بخشهای اداره کل راه و شهرسازی از جمله پدافند غیر عامل،  نظام مهندسی ، حراست و ... توضیحاتی ارائه كردند.