شناسهٔ خبر: 72988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۳۵دستگاه اتوبوس در گلستان برای نقل و انتقال زائران اربعین حسینی(ع) فراهم شد

میرشاهی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آمادگی ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای نقل و انتقال زائران اربعین حسینی (ع) گلستان از مرز مهران تا پس کرانه همدان و از همدان به استان خبرداد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، "ایوب میرشاهی" امروز سه شنبه در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان با هدف هماهنگی برای تعیین نرخ کرایه ناوگان اتوبوسرانی افزود: ۳۵ دستگاه از این اتوبوس ها زائران را از پایانه مهران تا همدان و ۱۰۰ دستگاه نیز از همدان به استان جابه جا می کنند.

وی، طرح جابه جایی اربعین حسینی(ع) را از ۱۷ مهرماه لغایت ۳ آبان ماه اعلام‌کرد و گفت: اوج جابه جایی زائرین توسط ناوگان اتوبوسرانی از ۲۴ الی ۲۹ مهرماه خواهد بود.

میرشاهی با بیان اینکه به دلیل حذف ویزا امسال میل به زیارت کربلای معلی در بین مشتاقان افزایش یافته است، اظهارکرد: تمام تلاش خود را برای کنترل نرخ ها و نظارت بر ناوگان عمومی خواهیم داشت و از هر راهکاری که به نظم بیشتر این مساله کمک کند، استقبال خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، مسوولین انجمن شرکت‌های اتوبوسرانی به بیان نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود پرداختند و مقرر شد در جلسات ستاد اربعین استان که پیرامون این موضوع برگزار می شود، نرخ نهایی اتوبوس ها مشخص و اعلام شود.

این نشست با حضور نمایندگانی از اداره کل امنیتی انتظامی استانداری و سازمان حج و زیارت گلستان برگزار شد.

ثبت نام از زائران اربعین حسینی (ع) از ۲۰ شهریورماه ۹۸ از طریق سامانه سماح آغاز شده و طبق پیش بینی های صورت گرفته، امسال ۵/۲ میلیون زائر از ۱۷ مهرماه تا سوم آبان ماه به مدت ۱۷ روز به کربلای معلی اعزام شوند.