شناسهٔ خبر: 72989 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا:

تبریک به وزارت راه و شهرسازی برای نمایش دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس

نخستین نمایشگاه تبیین دستاورد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تبیین دستاورد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه خدمات وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس درخشان بود گفت: تبریک می‌گویم که برای اولین بار به‌ دستور وزیر راه و شهرسازی بخشی به اسم استقرار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی شد تا بخشی از حماسه بزرگی که ملت و دولت ما با رهبری حضرت امام (ره) و حضور رزمندگان اسلام آفریدند، به نمایش گذاشته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروزسه‌شنبه دوم مهرماه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه تبیین دستاورد‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس گفت: خدمات وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس درخشان بود. برای مثال ۸ میلیون رزمنده و ۴ میلیون تن بار را شرکت راه‌آهن در طی ۸ سال حمل کرد، سازمان بنادر و کشتیرانی در بندر امام خمینی (ره) در بندر شهید رجایی یا حتی در بندر چابهار در حمل و نقل مواد اولیه از گندم و برنج تا حمل و نقل دیگر کالاهایی که از خارج خریداری می‌شد، فعالیت پر ثمر داشت یا بخش‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی مانند جاده‌سازی، در دوران دفاع مقدس چندین هزار کیلومتر راه هم در نقاط مرزی و هم در شهرها ساخت و یا در حمل و نقل هوایی، فقط در عملیات کربلای ۵ که وزیر راه و شهرسازی هم در آن عملیات حضور داشت، ۵۲ هزار زخمی دادیم که این زخمی‌ها از طریق حمل و نقل هوایی به شهرهای مشهد، اصفهان و ... حمل شدند.

سردار سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی ادامه داد:‌ تبریک می‌گویم که برای اولین بار به‌ دستور وزیر راه و شهرسازی بخشی به اسم استقرار در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه‌اندازی شد تا بخشی از حماسه بزرگی که ملت و دولت ما با رهبری حضرت امام (ره) و حضور رزمندگان اسلام آفریدند، به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: امروز ۳۰ میلیون نفر جمعیت بین ۱۵ تا ۴۰ سال داریم که نمی‌دانند در جنگ چه اتفاقی افتاده است. ۳۱ سال از پایان جنگ می‌گذرد. اگر ۴ میلیون دانشجوی و ۱۴ میلیون دانش‌آموز کشور این نمایشگاه را ببینند، می توانند گوشه‌ای از این حماسه بزرگ را مشاهده کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آن حماسه مقاومت را هم‌اکنون در رابطه با جنگ اقتصادی و جنگ عملیات روانی داریم اظهار کرد: اصول و تجربه‌ها و آنچه که در سال‌های دفاع مقدس برای پیروزی آفریدیم، مانند وحدت و انسجام ملی، وحدت و هماهنگی قوای ۳‌گانه، اطاعت از مقام معظم رهبری، هماهنگی نیروهای مسلح با دولت و مجلس و قوه قضاییه، امید به پیروزی و ...  می‌توانیم از این بحران تحریم‌ها از این جبهه جدید جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه‌ای که برای مردم ایجاد شده، با همکاری جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و با حول و قوه الهی، ‌ با صبوری ملت، با وحدت و انسجام و با امید به پیروزی و صلابت مقام معظم رهبری مانند صلابت حضرت امام خمینی (ره) از این گذرگاه و از این پیچ تاریخی نیز با پیروزی عبور خواهیم کرد.