شناسهٔ خبر: 73007 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی:

سوریه همواره بر روابط گسترده، همه‌جانبه و ریشه‌دار با ایران تاکید دارد / از بخش خصوصی ایران در سوریه استقبال می‌کنیم

دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر نفت و منابع معدنی سوریه علی سلیمان غانم در دیدار با محمد اسلامی گفت: تمایل و تاکید ما بر حضور تاجران و صنعتگران ایرانی در سوریه است و از بخش خصوصی ایران استقبال می‌کنیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم همچنان که در نمایشگاه بین‌المللی سوریه حضور داشتند در نمایشگاه‌های مختلف دیگری که در کشور سوریه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه، امروز سه‌شنبه دوم مهرماه در دیدار با محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه ضمن تشکر از ملت، دولت و رهبر ایران اسلامی، گفت: سوریه همواره بر روابط گسترده، همه‌جانبه و ریشه‌دار بین دو کشور تاکید دارد. بر خود لازم می‌دانم از دولت ایران و وزاریی که در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه فعال بودند تشکر کنم.

وزیر نفت سوریه خطاب به محمد اسلامی گفت: به‌خصوص از شما به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه که نقش به‌سزایی در این کمیسیون داشتید، تشکر می‌کنم.

علی سلیمان غانم ادامه داد: سابقه روابط ایران و سوریه روی فعالیت‌های اقتصادی متمرکز است و دولت سوریه همچنان بر توسعه روابط اقتصادی بین کشورهایی که در کنار سوریه بودند، به‌خصوص ایران تاکید دارد.

وی افزود: دولت سوریه تمایل دارد از تجارب ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی استفاده کند و همچنین در سطح دیگری از توسعه روابط با توجه به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف بحث آموزش کارشناسان سوری توسط شرکت‌ها و موسسات ایرانی برای انتقال این تجربه‌ها را خواستاریم.

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه با اشاره به دیدار امروز خود با اعضای اتاق بازرگانی ایران، گفت: حضور در اتاق بازرگانی ایران و جلسه‌ای که با اعضای این اتاق داشتیم، نشان‌دهنده ارتباط سوریه با بخش خصوصی ایران است و تمایل داریم بخش خصوصی ایران با دولت و کشور سوریه همکاری کند.

سلیمان غانم اظهار کرد: تمایل و تاکید ما بر حضور تاجران و صنعتگران ایرانی در سوریه است و از بخش خصوصی ایران استقبال می‌کنیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم همچنان که در نمایشگاه بین‌المللی سوریه حضور داشتند در نمایشگاه‌های مختلف دیگری که در کشور سوریه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی در پایان بار دیگر از محمد اسلامی، رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه و دیگر اعضای این کمیسیون تشکر کرد

گفتنی است: علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه به دعوت بیژن زنگنه، وزیر نفت به ایران سفر کرده است.