شناسهٔ خبر: 73024 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر امروز به استان اردبیل:

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن-میانه اردبیل و مرتفع‌ترین پل ریلی کشور بازدید می‌کند

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به منظور بررسی و بازدید از پروژه احداث راه‌آهن میانه-اردبیل به استان اردبیل سفر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، برای بازدید و رسیدگی به مشکلات پروژه احداث راه‌‌آهن میانه-اردبیل. در راس هیئتی صبح امروز به استان اردیبل سفر کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل قرار است در این سفر ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن در دست احداث اردبیل در جلسه کارگاهی این پروژه حضور یابد.

وی در ادامه از روند اجرایی قطعات هفت، شش و پنج پروژه احداث راه‌آهن میانه-اردبیل نیز بازدید می‌کند و سپس ضمن بررسی قطعه چهار این پروژه از نزدیک در جریان نحوه ساخت ایستگاه‌های بین‌راهی گنجگاه و فیروزآباد قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یک روزه خود به استان اردبیل از قطعه سه/ الف و پل آرپاچای، سپس از قطعه سه/ب  و قطعات دو/ج و دو/د و در نهایت از قطعات یک/ الف و یک/ب بازدید می‌کند و از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه‌ها قرار می‌گیرد.

گفتنی است: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای ۶۴ دستگاه تونل و گالری به طول ۲۷ کیلومتر و ۳۳ دهانه پل به طول بیش از ۵.۵ کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول ۱۲۰۰ متر و بزرگترین پل به طول ۶۰۰ متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

شایان ذکر است: پل آرپاچای در راه‌آهن ميانه-اردبيل؛ مرتفع ترين پل ريلي كشور و دارای پنج دهانه، ارتفاع دهانه میانی ۶۳ متر و ارتفاع پایه ۸۵ متر، ۲۴۰ متر طول و با پيشرفت فيزيكي بیش از ۵۰  درصد در حال اجرا است.