شناسهٔ خبر: 7303 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

احمدی‌نوری به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

پروژه احداث دو آزادراه کلنگ‌زنی می‌شود/ اعتبار اجرای پروژه‌‌ها

حسن احمدی نوری معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آغاز عملیات ساخت دو آزادراه با حضور مقامات ارشد کشوری در آینده نزدیک خبر داد.

حسن احمدی نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ به زودی مراسم کلنگ‌زنی عملیات ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر با حضور یک مقام ارشد کشور برگزار می‌شود.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این آزادراه از آبیک در استان قزوین آغاز و پس از تقاطع با آزادراه‌های تهران ـ ساوه و تهران ـ قم به آزادراه قم گرمسار متصل می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود این آزادراه ظرف ۴ سال به پایان برسد.

وی ادامه داد:‌ افتتاح این آزادراه، نقش بسیار پررنگی در کاهش آلودگی هوای مناطق جنوبی تهران، کاهش تردد کامیون‌های سنگین به داخل شهر تهران و اثرات بسیار مثبت اقتصادی برای کشور دارد.

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر کاهش زمان سفر از مناطق شمالی و شمال غربی کشور به شرق و شمال شرق و همچنین برای زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با بهره‌برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار کرد: هزینه‌های حمل و نقل به استان‌های شمال شرقی با افتتاح این آزادراه تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی عملیات ساخت آزادراه قائم‌شهر ـ ساری با حضور مقامات کشوری گفت: این کنارگذر، ترافیک عبوری غرب به شرق مازندران به داخل شهر ساری را کاهش می‌دهد.

احمدی نوری با بیان اینکه این آزادراه از جاده تهران ـ فیروزکوه منشعب می‌شود، ادامه داد: طول آن ۴۵ کیلومتر است که جاده کیاسر را قطع کرده و به جاده ساری ـ گرگان متصل می‌شود که در کاهش مصرف سوخت و راه‌بندهای طولانی داخل شهر ساری نقش بسزایی دارد.

وی با تأکید بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل و مصرف سوخت با ساخت این آزادراه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه ساخت آزادراه‌های قائم‌شهر ـ ساری به هزار میلیارد تومان و کنارگذر جنوبی تهران به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برسد. /

نظر شما