شناسهٔ خبر: 73032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل سابق اداره كل راه و شهرسازي آذربایجان غربی خبر داد

پادگان شهر ارومیه به فضای همگانی و عمومی تبديل می شود

معارفه مدير كل سابق اداره كل راه و شهرسازي آذربایجان غربی اعلام كرد: پادگان شهر ارومیه نیز به عنوان تنها نفسگاه مرکز شهر به صورت به یک فضای همگانی برای رویدادهای عمومی شهر از جمله باغ موزه و میدان شهری طراحی و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن تقدیر از تلاش و زحمات مدیریت سابق این اداره کل بر ضرورت انجام مطالعات‌ جامع حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت: هم‌راستا با تعریف برنامه جامع حمل و نقل کشور انتظار می‌رود که اين طرح باتوجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی اجرا شود.

پیمان آرامون با بیان اینکه افزایش درجه راه‌های استان لازمه ارتقای ایمنی شبکه حمل و نقل است، ادامه داد: تدوین مطالعات جامع حمل و نقل استان می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش درجه راهها به عنوان خط‌مشی اساسی حوزه راه و شهرسازی استان باشد.

وی به جایگاه مهم کمیسیون ایمنی راهها در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یکی از اعضای تاثیرگذار کمیسیون ایمنی راه‌های استان است که از مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود برنامه‌های کارآمدی جهت پیشبرد اهداف این کمیسیون ارائه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی خواستار رعایت ابلاغیه‌های صادره از سوی استانداری آذربایجان‌ غربی براي رعایت ضوابط معماری ایرانی اسلامی شد و گفت:  تقویت جلسات ستادبازآفرینی شهری از دیگر دغدغه های مدیریت کلان استان در حوزه راه و شهرسازی است.

وی همچنین بر افزایش تعامل و هماهنگی‌ تنگاتنگ اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، فرمانداری و بخشداری‌ها تاکید کرد.

آرامون با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی باید در دسترس عموم قرار گیرد، تصریح کرد : شفاف‌سازی تصمیمات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان در راستای قانون انتشار آزاد اطلاعات باید تحقق یابد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان نیز در گزارش مختصری به عملکرد و برنامه های اجرایی دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه ملی راه آهن مراغه – ارومیه و اتصال مرکز استان به شبکه سراسری ریلی کشور که مطالبه جدی و چندین ساله مردم استان بود از مهم‌ترین دستاوردهای  مجموعه راه و شهرسازی استان در دوساله گذشته است.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه تقویت ارتباطات بین المللی و ملی در راس برنامه ریزی های این اداره کل قرار دارد، افزود: مطالعه محورهای دسترسی به پایانه های مرزی استان انجام شده و در حال حاضر قطعه اول محور خوی- قطور - رازی به طول ۲۴ کیلومتر در دست اجرا است و هم چنین محور ارومیه – نازلو- سرو به طول ۳۴ کیلومتر که ۱۴ کیلومتر آن تکمیل شده  و قطعات باقیمانده به طول ۱۶ کیلومتر در حال اجرا است.

وی یادآور شد: ۶۰ کیلومتر از طرح آزاد راه ارومیه - تبریز نیز در راستای ارتقای شبکه حمل و نقل سراسری به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در زمینه مسائل شهرسازی سه موضوع آلودگی و مشکل ترافیک ، معضل بافت های فرسوده وعدم  تاب اوری شهرها  و عدم انسجام منظر شهری و ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز از موضوعات مهمی بود که به آن توجه کردیم، افزود: در طرح تفضیلی شهر ارومیه و  به جهت تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر و تک هسته ای بودن این شهر دو مرکز اصلی همیار در شمال و جنوب شهر یعنی مناطق ایثار و بهداری پیش بینی کردیم و هرگونه تمرکز جدید و تجاری سازی را در مرکز شهر به جز در حد نوسازی زیربنای قبلی محدود کردیم .

وی افزود: پادگان شهر ارومیه نیز به عنوان تنها نفسگاه مرکز شهر به صورت به یک فضای همگانی برای رویدادهای عمومی شهر از جمله باغ موزه و میدان شهری طراحی و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان و  شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

مبارک قدم خاطر نشان کرد: طرح جامع بازآفرینی شهری جهت ساماندهی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری که حدود شش هزار و ۶۰۰ هکتار شناسایی شده است، در این مدت کلید خورد.

در پایان این مراسم با حضور معاون حمل  و نقل وزير راه وشهرسازي، از زحمات و تلاش های ابراهیم مبارک قدم قدردانی شد و حکم سیدمحسن حمزه لو به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان معرفی شد.