شناسهٔ خبر: 73053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ؛

آنچه که می تواند بهره وری را بهبود بخشد هماهنگی بین دستگاههاست

جلسه شيراز رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: آنچه که می تواند بهره وری را بهبود بخشد هماهنگی بین دستگاه‌ها است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات  و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان فارس، محمد شکرچی زاده در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی در استان فارس گفت: متاسفانه با کمبود منابع مالی در کشور مواجه هستیم و بودجه عمرانی منفی است ما تعهداتی داریم که باید به آن عمل کنیم و نقش مدیریت در اینجا بسیار حائز اهمیت دارد و کار سخت است.

وی افزود: متاسفانه وضعیت کلی از نظر سرمایه گذاری در کشور مطلوب نیست با این وجود تجربیات موفقی در استان وجود دارد و ما بجای اینکه دنبال منابع ملی باشیم با هماهنگی بین دستگاهها و کار سیستمی و پشتیبانی کردن یکدیگر، کارها به نحو مطلوبی پیش خواهد رفت.

وی در خصوص استانداردهای ساخت و ساز گفت: مسئله استانداردهای ساخت و ساز بسیار جدی است و باید در این راستا به صورت جدی وارد عمل شویم.

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن  و شهرسازی افزود: زلزله کرمانشاه تجربه بزرگ و یک آزمایشگاه بزرگ بود بدلیل اینکه شتاب زلزله خیلی زیاد بود و سازه های مسکن مهر سرپل ذهاب استانداردهای لازم را نداشتند ۵۰ درصد خسارتهای مسکن مهر بخاطر اجزای غیر سازه ای بود.

وی تصریح کرد: مسیر مسیر بلندی هست و باید همه همکاری کنیم و خوشبختانه در استان فارس وشیراز ظرفیتهای جدی و خوبی وجود دارد و باید تدبیرها را انجام دهیم که دچار مشکل نشويم.