شناسهٔ خبر: 73072 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

نمایشگاه حماسه‌سازان سرافراز شروع یک گام بلند برای وزارت راه و شهرسازی باشد

سرهنگ جواد خردمند سرهنگ پاسدار جواد خردمند در بازدید از نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس «حماسه‌سازان سرافراز» گفت: این نمایشگاه بیانگر این است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال‌های دفاع مقدس تا چه اندازه خدمت کرده و چه زحمت‌هایی کشیده و چه ایفای نقش مهمی داشته است. این نمایشگاه حرکت بسیار به جایی بود، اما نباید به همین‌جا ختم شود، این نمایشگاه را باید نقطه عطف و نقطه شروع یک گام بلند برای وزارت راه و شهرسازی بدانیم.

سرهنگ پاسدار جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در جریان بازدید از نمایشگاه تبیین نقش وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس «حماسه‌سازان سرافراز» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز توفیق داشتیم که از زحمات و خدمات سربازان گمنام وزارت راه و شهرسازی در 8 سال دفاع مقدس بازدید کنیم. برگزاری چنین نمایشگاهی جای تبریک به وزیر محترم و مجموعه وزارت راه و شهرسازی دارد.

وی ادامه داد: در سطح جامعه و کشور کم‌تر نام و یادی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی شده بود و به این موضوع کلیدی توجه نشده بود که در بسیاری از حوزه‌ها مانند خاک شناسی، سنگر ساختن، انتقال رزمندگان به جبهه و ... وزارت راه و شهرسازی در دوران جنگ تحمیلی دخیل بوده است.

خردمند افزود: این نمایشگاه بیانگر این است که مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال‌های دفاع مقدس تا چه اندازه خدمت کرده و چه زحمت‌هایی کشیده و چه ایفای نقش مهمی داشته است. این نمایشگاه حرکت بسیار به جایی بود، اما نباید به همین‌جا ختم شود، این نمایشگاه را باید نقطه عطف و نقطه شروع یک گام بلند برای وزارت راه و شهرسازی بدانیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه امروز به‌عنوان یک سرباز در وزارت راه و شهرسازی خدمت می‌کند، اظهار کرد: همه کارکنان این مجموعه باید احساس دین کنیم. وزارت راه و شهرسازی 8 سال ایفای نقش بسیار مهمی در تاریخ کشور داشته و این یک حلقه مفقوده در جامعه است. از هر کس درباره نقش این وزارت‌خانه در گذشته سوال شود شاید ذهنش به سمت جنگ تحمیلی نرود. وزارت راه و شهرسازی از زمانی که اتوبوسی از در منازل و پایگاه‌های بسیج و سپاه و ارتش حرکت می‌کرد در دفاع مقدس دخیل بود. از طرفی می‌توانیم سنگرسازان بی سنگر را به رزمندگان وزارت راه و شهرسازی هم تعمیم دهیم چراکه در این موضوع هم سهم مهمی داشتند.

خردمند ادامه داد: درست است که همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در جنگ تحمیلی حضور داشتند، اما وزارت راه و شهرسازی از در خانه رزمندگان تا لحظه‌ حضور در جبهه ایفای نقش کرده است. به مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد می‌دهم راه‌اندازی این نمایشگاه به همین‌جا ختم نشود و خواست همه کارکنان این مجموعه است که انشاءالله این راه ادامه پیدا کند و نقش‌آفرینی وزارت راه و شهرسازی را بیش از پیش ببینیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن درخصوص نقش این وزارتخانه بعد از جنگ گفت: وزارت راه و شهرسازی فقط در 8 سال دفاع مقدس درگیر نبود، بعد از این 8 سال این وزارت‌خانه مهم‌ترین نقش را ایفا کرد و همان‌طور که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم، بازسازی منازل بعد از جنگ نقش مهمی است که وزارت راه و شهرسازی به‌عهده داشت.

وی با اشاره به وضعیت امروز کشور و جهان افزود: امروز در حوزه نظامی دغدغه نداریم، نیروهای مسلح با اقتدار و توان‌مند از کیان کشور دفاع می‌کنند. امروز دشمن در حوزه اقتصادی ورود کرده و بر معضلات و مشکلات مردم دست گذاشته است. تدبیر وزیر راه و شهرسازی برای شروع ساخت 400 هزار واحد مسکونی، گام مهمی است که بتوانیم در برابر دشمن بایستیم. وزارت راه و شهرسازی امروز این مسئولیت مهم را به‌عهده گرفته است و این موضوع نقطه عطفی در دولت دوازدهم است.

خردمند در پایان گفت: وظیفه‌ای که وزیر راه و شهرسازی در ادامه راه شهدا و همه ایثارگران این وزارت‌خانه بر عهده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گذاشته است،‌ مبارزه با زمین‌خواری است. یگان حفاظت در این مدت با توجه به گفته وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه اجازه ندهید یک متر زمین در اختیار سوءاستفاده کنندگان قرار گیرد، این جمله را سرلوحه کار خود قرار داد و تا امروز افرادی بر زمین تعرض کرده‌اند، اما یگان حفاظت اجازه تصرف نداده است.