شناسهٔ خبر: 73124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

بهسازی و روکش آسفالت محور خرم‌آباد- پلدختر تسریع شود/ نگاه ویژه‌ای در بحث ماشین‌آلات به لرستان داریم

مطاعي حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر تسریع در روند اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور خرم آباد - پلدختر تاکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، حیدر مطاعی در بازدید از محور خرم‌آباد-پلدختر با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی راهداران گفت: با توجه به نزدیک بودن فصل بارش تلاش می‌شود روند بهسازی و روکش آسفالت محور پلدختر-خرم آباد سرعت داده شود.

وی با بیان اینکه برقراری تردد ایمن و جلب رضایت مردم منطقه در اولویت است، افزود: کارهای زیادی در این محور انجام شده است با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی، اسناد خزانه و استانی انتظار می‌رود کار با سرعت بیشتری انجام شود و تا یک ماه آینده می‌توان کارهای ممکن را انجام داد.
مطاعی گفت: قطعات بزرگ در این محور بهسازی شده، قطعات کوچک نیز در حال انجام است که انتظار می‌رود با پیگیری و هماهنگی مسئولان ملی و محلی و با تکیه بر تمام توان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اقدامات همه‌جانبه‌ای صورت گیرد و تردد در این محور مهم و پرتردد ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در طول مسیر پل‌های فلزی برای برقراری ارتباط روستاها نصب شده است،  اظهار کرد: برای افزایش ایمنی این پل‌ها نیاز است وزارت نیرو نیز در تنظیم بستر رودخانه، انجام دریواسیون و کاهش فشار آب برجاده تسریع بعمل آورد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص کمبود ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین در استان گفت: هرچند موضوع بالا بودن عمر متوسط ماشین‌آلات راهداری یک مساله ملی است و در حال حاضر میانگین عمر این
ماشین‌آلات بالای ۲۵ سال می‌باشد ولی با توجه به شرایط خاص استان لرستان و خسارت‌های ناشی از سیل، اخیرا مبلغی اضافه بر سهم استان تخصیص یافته است که معتقدیم باید نگاه ویژه‌ای در بحث ماشین‌آلات به لرستان داشته باشیم.

مطاعی گفت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان از آبان ماه سال گذشته تاکنون به انحاء مختلف در بحث بارندگی‌ها، رانش، برفروبی وسیع زمستانی و پس از آن وقوع دو سیل بزرگ در فروردین سال جاری و خسارت‌های ناشی از آن مشغول کار شبانه‌روزی است که قدردان زحمات همه نیروهای استان، ستاد و مرکز در این رابطه هستیم.