شناسهٔ خبر: 73129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

نگاه باز آفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست

پژمان مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران گفت: نگاه باز آفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست ، مبنا بر این است که بافت ها را زنده کنیم و زندگی را در آن جریان بدهیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، پژمان در سومین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف استان فارس به ریاست استانداری فارس گفت: در بافت تاریخی باید طراحی ها و اجرای برنامه ها به گونه ای باشد که یک زندگی امروزی متناسب با شرایط بافت و سلیقه مردم باشد.

وی افزود: عنصر اقتصادی که مایه اصلی زندگی مردم است باید در حلقه این بافت ها باشد و برای کسانی که در حلقه اقتصادی برای سرمایه گذاری و رونق این بافت ها می آیند باید منطق اقتصادی و اجتماعی در حرفهایمان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: ما نباید در روش و عادات زندگی مردم دست کاری کنیم ،  باید در طراحیها و مطالعات برای بافت های تاریخی رفاه و آسایش مردم هم تامین شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن اذعان داشت: در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد تعهدات به موقع انجام و تحویل شود.

وی اظهار داشت: در خصوص تامین قیر جهت آسفالت معابر بافتهای فرسوده و تاریخی ، شهرهای استان فارس طبق گزارشاتی که توسط اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد قیرهای تحویل به شهرهای استان هنوز جذب نشده و در صورتی که حواله قیرها تحویل گردید و گزارشات مصرف ارائه شد مجددا برای آسفالت بقیه معابر حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.