شناسهٔ خبر: 73139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربايجان غربی

روکش آسفالت در قالب "طرح ابرار" (اقدام ملی برای راه‌های روستایی اولویت دار) بیش از ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی آذربايجان غربي آسفالت می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، ارسلان شکری با اعلام این خبر گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از ۵ استان پایلوت کشوری برای اجرای طرح ملی ابرار با هدف ساخت و تکمیل راه‌های روستایی اولویت‌دار در جهت خدمت به روستائیان است که در مرحله نخست آن آسفالت ۲۰۹/۴ کیلومتر از راههای روستایی با ابلاغ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دستور کار قرار گرفته است.

ارسلان شکری افزود: طرح ابرار در روستاهای ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی شامل شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده اجرا می شود که شهرستان ارومیه دارای بیشترین سهم بوده و شهرستان های میاندوآب، خوی و سردشت در رده های بعدی بیشترین تعداد روستاهای ابلاغی در این مرحله قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد آذربایجان غربی در زمینه اجرای مرحله اول طرح ابرار تاکنون، اظهار داشت: درحال حاضر ۶۳/۷ کیلومتر از  راههای ۱۷ روستا استان آماده آسفالت بوده و ۵۰ کیلومتر دیگر نیز در ۱۲ روستای دیگر مرحله آماده سازی قرار دارد.

وي با بیان اینکه کلیه عملیات مربوط به اجرای طرح ابرار به صورت امانی و با بهره گیری از امکانات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی انجام می گیرد، اضافه کرد: ارزش ریالی این حجم از عملیات آسفالت راههای روستایی ۹۵ میلیارد ریال است که برای اجرای آن ۲۰۰ نفر از همکاران و ۱۵۰ دستگاه از ماشین آلات این اداره کل فعالیت دارند.