شناسهٔ خبر: 73144 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدرسه ۹ کلاسه فرزانگان ترخان‌آباد مریوان افتتاح شد

افتتاح مدرسه بهره‌برداری از مدرسه ۹ کلاسه فرزانگان ترخان‌آباد مریوان که از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای بهره‌مندی ۷۰۰ دانش‌آموز حاشیه این شهر احداث شده با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان ، این مدرسه با حضور شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان و محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان وخانم اورک مدیرگروه حوزه بازآفرینی شهری در سازمان برنامه و بودجه کشور به بهره برداری رسید.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت : با بیان اینکه برای ساخت مدرسه فرزانگان ترخان‌آباد ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع احداث شده و ۷۰۰ دانش آموز در ۲ نوبت  از خدمات آن بهره مند می شود.

مصطفی رضایی افزود: یک باب مدرسه ۹ کلاسه دیگر نیز در محله دارسیران این شهر با یک هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۳۵ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده و اکنون در مرحله احداث فونداسیون است.

وی با بیان اینکه از محل طرح بازآفرینی شهری اجرای ۹ طرح در این شهرستان برنامه ریزی شده است، یادآور شد: اکنون هفت مورد از این طرح ها شامل سه طرح پله گذاری کمربندی، احداث ۲ مدرسه، یک پارک و نهاد توسعه محله آغاز شده است.

رضایی اضافه کرد: اجرای یک طرح ساماندهی رودخانه فصلی داخل شهر و ۲ طرح ساماندهی محلات نیز در حال برنامه ریزی است.