شناسهٔ خبر: 73145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان عنوان شد؛

کریدور ساحلی جنوب کشور تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود

جلسه بندرعباس میر شفیع با اشاره به تکمیل کریدور ساحلی جنوب گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم با تامین مالی بخش‌هایی از این کریدور ، تا پایان دولت دوازدهم این شبکه بزرگراهی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مشاور و نماینده وزیر در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه راه و شهرسازی گفت: این کریدور به طول ۱۶۴۶ کیلومتر از مرز شلمچه آغاز می‌شود و تا گواتر در سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

میرشفیع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان افزود: بیش از ۵۰ درصد این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد.

وی گفت: با تامین مالی بخش‌هایی از این کریدور در مسیر بندرلنگه تا بندرعباس و در شهرستان‌های چابهار و جاسک تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

مرتضی باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: وزیر راه و شهرسازی به عنوان وزیر معین استان هرمزگان انتخاب شده است و قرار است به صورت منظم جلساتی با حضور ایشان در استان برگزار شود و مسائل مختلف اقتصاد مقاومتی در استان پیگیری شود به ویژه در بحث حمل و نقل و مسکن که خوشبختانه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری در مودهای مختلف حمل نقلی را داراست و باید این موارد پیگیری شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد ظرفیت بار در بندرشهیدرجایی از طریق خط ریلی جابه جا می‌شود که با برنامه‌های پیش بینی شده این ظرفیت تا پایان دولت دوازدهم به ۳۰ درصد می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این دیدار با بیان اینکه کریدور ساحلی جنوب کشور شامل هزار و ۶۴۶ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: مسیر کریدور در هرمزگان به طول ۸۷۰ کیلومتر است که تاکنون ۷۰ درصد آن به بهره برداری رسیده است.

بهره برداري ازکمربندی شهر‌های بندرلنگه و بندرخمیر در امسال

آرش رضایی افزود: کمربندی شهر‌های بندرلنگه و بندرخمیر نیز در دست ساخت است که تا پایان امسال به بهره برداري می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به بهسازی محور میناب – سیریک – جاسک بیان داشت: طول کل محور ۲۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۲۱۷ کیلومتر بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است و ۳ کیلومتر نیز در حال اجرای عملیات می باشد.

آرش رضایی ادامه داد: در محور میناب – جاسک تعداد ۶ دستگاه پل با مجموع طول دهانه بیش از ۱۰ متر ، شامل پل چلپی ،پلهای خرگوشی ، پل تبرکن ، پل گرازو  و  پل بهمدی به بهره برداری رسیده است و۹ دستگاه پل نیز شامل پل جاسک کهنه ، کوییک ۲ و ۳، تاشکن ، باغان ، نگر ۱ و ۲ ، کنگان و گروک در حال حاضر در محل آبنماهای حادثه خیز این محور در حال احداث می باشند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در ادامه به وضعیت راه های روستایی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: ساخت راه روستایی در شهرستان بشاگرد از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است و این شهرستان نیازمند هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

وی همچنین خواستار بهسازی محور سیاهو به احمدی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شد.

وی گفت: قرار است وزیر راه هر ماه در جلسه هماهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان حضور داشته باشد.

استاندار هرمزگان در خصوص طلب پیمانکاران حوزه راه گفت: در صورت درخواست پیمانکاران برای دریافت تسهیلات دولت ضمانت آن‌ها را بر عهده می‌گیرد و بدهی آن‌ها تهاتر می‌شود.