شناسهٔ خبر: 73150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۶۴ هکتار از اراضی ملی همجوار با پروژه آزادراه همت همت

لودر مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به تصرف ۶۴ هکتار از اراضی ملی همجوار با آزادراه همت پروژه همت، گفت: با حمایت دستگاه قضا، رفع تصرف و عملیات تخریب انجام شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان البرز، تقی رضایی حین رفع تصرف ۶۴ هکتار از اراضی ملی همجوار پروژه آزادراه همت و ضلع شمالی موسسه تحقیقاتی انستیتوپاستور که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز برگزار شد، گفت: شخصی که در این محدوده به تصرف اراضی پرداخته تنها مالکیت یک عرصه چهار هکتاری جداگانه و یک عرصه هزار و ۸۰۰ مترمربعی داشته است.

وی تاکید کرد: این شخص پیش از این نیز در حوالی پروژه آزادراه همت ادعای مالکیت شش هکتار را داشت که رفع تصرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در بخش دیگر با اشاره به اینکه امروز ۶۴ هکتار از اراضی متصرف شده با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز و حمایت دستگاه قضایی رفع تصرف شد، گفت: ارزش ۶۴ هکتار ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رضایی با تاکید بر اهمیت رفع تصرف اراضی ملی، گفت: جدای از ارزش ریالی اراضی تصرف شده باید به این نکته توجه شود که دولت برای ساخت آزادراه همت هزاران میلیارد تومان هزینه کرده حال برخی به تصرف اراضی ملی همجوار با پروژه پرداخته اند.

وی اضافه کرد: همجوار پروژه آزادراه همت باید امکانات تفریحی و مکان های گردشگری ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز همچنین گفت: احکام دستگاه قضایی علیه متصرفان این اراضی صادر و در ادامه رفع تصرف اراضی ملی عملیاتی شد.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز  که در این رفع تصرف از اراضی ملی حضور داشت گفت: اراده دستگاه قضا در برخورد با متصرفان اراضی ملی جدی است.

حاجی رضا شاکرمی در جمع خبرنگاران، گفت: این اراضی ملی توسط شخصی در سال های گذشته تصرف شده بود.

وی اضافه کرد: مالکیت شخص مذکور در این‌محدوده بر یک عرصه چهار هکتاری در ضلع شمالی این اراضی بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: شخص مذکور در ضلع جنوبی این اراضی و در مسیر پروژه آزادراه همت نیز شش هکتار از اراضی ملی را تصرف کرده بود که سال گذشته با دستور قضایی رفع تصرف شد.

شاکرمی در بخش دیگری با اشاره به رفع تصرف ۶۴ هکتار از اراضی ملی که امروز انجام شد، گفت: شخص مذکور نسبت به این ۶۴ هکتار ادعای مالکیت داشت، پس از رسیدگی مشخص شد که ادعای گذبی است در نهایت حکم دادگاه بدوی و تجدیدنظر صادر شد.

وی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده به دلیل نزدیکی به پایتخت و همجوار بودن با پروژه همت از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: ارزش اراضی ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اهمیت رفع تصرف این ۶۴ هکتار، گفت: افرادی که به اراضی ملی دست اندازی می کنند بدانند عزم دستگاه قضایی برای برخورد جدی است.

شاکرمی در پاسخ به این پرسش که فرد مذکور چگونه توانسته اراضی همجوار با پروژه همت را تصرف کند، آیا پای نهاد یا دستگاه خاصی در میان است گفت: این شخص در ضلع شمالی این اراضی مالکیت عرصه چهار هکتاری داشته به این دلیل به راحتی رفت و آمد داشته است، پای هیچ دستگاه یا نهاد خاصی در میان نیست، دستگاه قضا به خوبی وضعیت را رصد و حکم تخریب را صادر کرده است.