شناسهٔ خبر: 73202 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری؛

سرمایه‌گذار آزادراه کنار گذر قم تغییر کرد

جهانگیری - ابلاغ هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه ۳ مهرماه به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، سرمایه‌گذار پروژه آزادراه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان-راهجرد را تغییر داد و اسحاق جهانگیری امروز این مصوبه را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه تغییر سرمایه‌گذار آزادراه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان-راهجرد را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۳ مهرماه به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی با اصلاح مصوبه پیشین خود، «شرکت‌های پورنام و ناودیس راه» را جایگزین «شرکت عمران مارون» برای اجرای پروژه اجرای آزادراه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان-راهجرد کرد.

وزارت راه و شهرسازی با توجه به عدم حصول توافق نهایی با شرکت عمران مارون متقاضی پیشین سرمایه‌گذاری در پروژه یاد شده و مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های پورنام و ناودیس راه و در راستای تسریع در آغاز عملیات اجرایی پروژه آزادراه کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان-راهجرد، پیشنهاد تغییر شرکت طرف قرارداد در پروژه مورد اشاره را به دولت ارائه کرده بود که به تصویب هیئت وزیران رسید.

در متن مصوبه هیئت دولت آمده است:

هیئت وزیران در جلسه سوم مهرماه ۹۸ به پیشنهاد شماره ۹۲۴۳۷۱/۱۰۰/۰۲ به تاریخ ۲۷ شهریور ۹۸ وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (۱) تصویب‌نامه شماره ۵۴۴۲۹/ت ۵۵۵۷۱هــ به تاریخ ۳۰ تیرماه ۹۷ عبارت «شرکت عمران مارون» به عبارت «شرکت‌های پورنام و ناودیس راه» اصلاح می‌شود.

بر اساس تصویب‌نامه ۳۰ تیرماه هیئت وزیران طرح احداث کنارگذر غربی قم و قم-سلفچگان-راهجرد به‌طول حدود ۱۱۰ کیلومتر با برآورد تقریبی ۸۶۰۰ میلیارد ریال از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور در قالب قرارداد مشارکتی و به‌صورت ۳۰‌ درصد منابع مالی دولت و ۷۰‌ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.