شناسهٔ خبر: 73223 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران:

سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی، مهندسان مشاور و پیمانکاران چهار ستون سازندگی در ایران هستند / حجم راه و راه‌آهن ساخته شده نسبت به ۴۰ سال قبل ۵ و ۳ برابر شده است

همایش بزرگ راه و راهسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی علی آزاد گفت: ایران از ۲۶۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی، ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۷ هزار کیلومتر راه اصلی، ۱۲ هزار کیلومتر راه آهن، ۷۰ فرودگاه، ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه درون شهری و ۳۰۰ کیلومتر خطوط مترو برخوردار است که همگی با اتکا توان مهندسی داخلی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی آزاد دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران در همایش بزرگ راهسازان که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل، اعضای هیئت مدیره انجمن راهسازی ایران و جمعی از مدیران شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره برگزار شد، اظهار داشت: راه وسیله جابه‌جایی انسان، کالا و پایه گسترش و توسعه اقتصادی است و سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی، مهندسان مشاور و پیمانکاران چهار ستون سازندگی در ایران محسوب می‌شوند.

وی افزود: ایران از ۲۶۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه، ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی، ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۷ هزار کیلومتر راه اصلی، ۱۲ هزار کیلومتر راه آهن، ۷۰ فرودگاه، ۱۵۰۰ کیلومتر بزرگراه درون شهری و ۳۰۰ کیلومتر خطوط مترو برخوردار است که همگی با اتکا توان مهندسی داخلی انجام شده است.

آزاد خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید در حفظ و نگهداری این سرمایه ‌های ملی کوشا و به آٖن توجه داشته باشند.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با توجه به دغدغه اشتغال در کشور بیان داشت: راهسازی کمترین هزینه برای اشتغال‌زایی نسبت به هر نفر را دارد و از طرفی صنایع دیگری را به حرکت در می‌آورد. به عنوان مثال هخامنشیان بر مبنای راهسازی، امپراتوری و تمدن خود را بنا کردند و کشور‌های اروپایی و امریکایی بعد از جنگ جهانی دوم به سرمایه‌گذاری در راهسازی روی آوردند.

وی در ادامه خواستار جبران خسارت وارده به پیمانکاران و مهندسان مشاور، رعایت قوانین و مقررات ، جلوگیری از مداخلات شد.

آزاد یادآور شد: حجم راه‌آهن‌های ساخته شده نسبت به ۴۰ سال قبل ۳ برابر و حجم راه‌ها ۵ برابر شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های پیمانکاری در زمان وقوع سیل اوایل سال‌جاری به صورت خودجوش در صف کمک‌رسانی به هموطنان حضور یافتند و از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

در پایان این مراسم وزیر راه و شهرسازی از تلاش‌ها و کمک‌های خودجوش شرکت‌های راهسازی در زمان وقوع سیل در اوایل سال‌جاری تقدیر کرد.

شایان ذکر است: در این همایش از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد قاسم پور تقی، عباس قدس، جعفر گروهی، مهدی اختراعی صناعی، جمشید شیخ اکبری،  سالار علیاری، غلامحسین مصطفوی، اکبر هاشمی، بهروز گتمیری، رودگری و آریایی پور لوح تقدیر اهدا شد.

برچسب‌ها: