شناسهٔ خبر: 73283 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه‌ها در لجستيک دفاع مقدس نقشی بی بدیل داشتند

حسین اسفندیاری عضو هيات مديره و راهبر عمليات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران تاکيد کرد که فرودگاه‌ها در شرايط حساس دفاع مقدس در برقراری ارتباط سريع مسوولان و فرماندهان و نيز انتقال تجهيزات فوری به جبهه ها نقش مهمی ايفا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری عوایی ایران؛ حسین اسفندیاری با بیان این مطلب عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس کارشناسان صنعت هوانوردی و فرودگاهی توانستند با سرپانگهداشتن فرودگاه ها و سیستم های ناوبری در انجام فعالیت های مستمر حتی برقرار نگهداشتن پروازها در مناطق جنگی و ایجاد ارتباط سریع مسوولان و فرماندهان با جبهه و لجستیک جنگ، همچنین انتقال مجروحان و رزمندگان نقش موثری ایفا کنند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: خوشبختانه در دوران دفاع مقدس مشکلی در حمل و نقل هوایی کشور ایجاد نشد و شاهد برقراری پروازهای برنامه ریزی شده در فرودگاه ها بودیم.

وی گفت: پس از دفاع مقدس بویژه در دهه 70 به سرعت بازسازی و توسعه فرودگاه ها آغاز شد و سیستم های ناوبری، ارتباطی و راداری که آسیب دیده بودند به سرعت نوسازی شد.

اسفندیاری تاکید کرد: خوشبختانه با وجود فشارهای حداکثری وارد شده بر صنعت هوانوردی کشور در دوران دفاع مقدس و پس از آن، اختلالی در حمل و نقل هوایی ایران ایجاد نشده و مانع تحقق آرزوی دشمنان شده ایم.