شناسهٔ خبر: 73292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۳۰ هزار مترمربع اراضی دولتی در کردستان رفع تصرف شد

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان گفت: نیمه نخست امسال ۲۳۰ هزار و ۷۵۹ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان ، سرهنگ بهروز مهری اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ۲۹ فقره پرونده با پیگیری این یگان به نتیجه رسیده که طی آن ۲۳۰ هزار و ۷۵۹ متر مربع از اراضی تحت تملک دولت در محدوده شهرهای استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی رفع تصرف شده ۱۶۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال برآورد شده است اضافه کرد: هشت مورد از این پرونده به صورت رفع تصرف فوری اراضی ملی به میزان ۴۱ هزار و ۳۴۵ متر مربع و به ارزش ۲۳ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال به نتیجه رسیده است.

وی افزود: ۲۱ فقره پرونده نیز در قالب اجرای احکام قضایی قطعی شده شامل خلع ید، قلع و قمع و تخلیه از اراضی به میزان۱۸۹ هزار و ۴۱۴ متر مربع به ارزش ۱۳۸ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال رفع تصرف و به اموال بیت المال بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت زمین و مسکن کردستان اظهار داشت: بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری، دیوار کشی، شخم زنی، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج، بیجار، کامیاران و سقز بوده است.

مهری با بیان اینکه این میزان رفع تصرفات در ۶ شهرستان قروه، سنندج، بیجار، دهگلان، دیواندره و کامیاران به نتیجه رسیده است گفت: بیشترین سطح رفع تصرف با ۹۰ هزار و ۵۳۸ متر مربع به ارزش ۱۰۰ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال مربوط به سنندج و پس از آن با ۳۹ هزار و ۵۶۷ متر مربع با ۲۳ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال مربوط به شهرستان قروه است.

وی اضافه کرد: تحقق حقوق شهروندی از اجمله اهداف تشکیل این یگان بوده و در این راستا برخورد صریح و قاطع با زمین خواران و متصرفان به حریم بیت المال و اراضی ملی با همه توان انجام می‌دهد.