شناسهٔ خبر: 73302 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پروژه های فرودگاه اردبيل در سفر رييس جمهور افتتاح می شود

سید فخرالدین هاشمی پروژه های فرودگاه اردبيل از جمله ترمينال جديد و ساختمان پاويون در سفر آتی هيات دولت و رييس جمهور به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های اردبیل، سید فخرالدین هاشمی، مدیر کل فرودگاه های استان با اعلام این خبر درباره ترمینال جدید فرودگاه اردبیل توضیح داد: این ترمینال با مساحت ۸۱۰۰ مترمربع و هزینه یی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارشرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ساخته شده و آماده بهره برداری است و از آن می توان برای  سفرهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

وی افزود: دومین پروژه این فرودگاه بهسازی ساختمان پاویون(VIP) با هزینه ای بالغ بر ۱۰میلیارد ریال است.

هاشمی درباره پروژه بهسازی سطوح پروازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل (۳۳-۱۵) شامل بهسازی باند، تاکسی وی، اپرون و روشنایی(CATII) با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست که به پیشرفت ۵۶ درصدی رسیده و در سفر آتی رییس جمهور فاز نخست آن به بهره برداری می رسد.  

وی افزود: در این طرح کارهای بهسازی باند(زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، بهسازی تاکسی وی، بهسازی اپرون و استریپ سازی تاکسی وی و اپرون انجام می شود و با اتمام بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از جمله A۳۰۰-A۳۴۰و بوئینگ ۷۷۷ می شود و برای دریافت گواهینامه بین المللی فرودگاه اقدام می شود.