شناسهٔ خبر: 73325 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی خبر داد

توزیع ۶ هزار تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب در مناطق سیل‌زده لرستان

خسارت سیل لرستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این استان به عنوان معین لرستان در سیل بهار امسال تعیین شد، گفت: ۶ هزار و ۴۷۲ تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب در شهرستان چگنی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدرضا رضا فرح افزود: همزمان با سیل بهار امسال ساخت و تعمیر ۲۰۰۰ واحد مسکونی سیلزده لرستان به استان مرکزی واگذار شده است.

وی اظهار کرد: یک هزار واحد از این تعداد تعمیری و ۸۰۰ واحد نیز احداثی است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ظرف یک سال آتی عملیاتی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: این بنیاد ۲ سال گذشته نیز در ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب و تعدادی از روستاهای اطراف این شهر، عملیات بازسازی را انجام داده است.

رضافرح افزود: 3033 واحد در شهرستان چگنی لرستان در سیل بهار امسال خسارت دیدند.

وی اظهار کرد: ۱۵۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال به ۲ هزار و ۱۲۳ واحد خسارت دیده سیل اخیر در شهرستان چگنی لرستان به صورت بلاعوض کمک شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: کارشناسان در سیل اخیر شهرستان چگنی یک هزار و ۹۶۹ واحد احداثی و یک هزار و ۶۴ واحد تعمیری را شناسایی کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۹۶۴ نفر از مالکان هم برای دریافت تسهیلات با بانک های عامل عقد قرارداد بسته اند.

رضافرح افزود: تعمیر ۷۴۷ واحد، آواربرداری 1282 واحد، پی کنی 1225 واحد،   اجرای فونداسیون ۹۴۱ واحد،  اجرای اسکلت ۶۵۶ واحد،   اجرای سقف ۴۱۰ واحد، دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۲۲۰ واحد ازخدماتی است که بنیاد مسکن نقلاب اسلامی استان مرکزی به واحدهای خسارت دیده از سیل در چگنی ارایه کرده است.

استان مرکزی با دار بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.