شناسهٔ خبر: 73359 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع تصرف و تعرض به اراضی دولتی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال در هفته گذشته

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در هفته گذشته در کل کشور با رفع تصرف از اراضی و اجرای احکام قطعی، اراضی به ارزش ریالی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال را آزاد سازی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام سرهنگ پاسدار جواد خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، در هفته گذشته نیروهای یگان حفاظت این سازمان در کل کشور اراضی دولتی به ارزش ریالی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و مساحت حدود ۲۰ هکتار را آزاد سازی کردند.

بر اساس این گزارش، ماموران یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در استان فارس در شهرستان شیراز با اجرای حکم خلع ید از زمینی به مساحت ۹۹ هزار مترمربع و به ارزش ۷۰ میلیارد ریال، این اراضی را به دولت بازگرداند. همچنین در شهرستان سبزوار، استان خراسان رضوی ماموران این یگان با اجرای حکم قطعی زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۲۹۵ مترمربع به ارزش ۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و رفع تصرف زمین دیگری به مساحت ۵۸ هزار ۴۳۰ متر مربع به ارزش ۲۹ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال را رفع تصرف کردند.

یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان بستک استان هرمزگان، ماموران این یگان زمینی به مساحت ۲ هکتار را به ارزش ۴۰ میلیارد ریال رفع تصرف کردند. به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن این زمین به مدت ۷ سال در تصرف سودجویان بود که با همت ماموران یگان حفاظت رفع تصرف شد.

بر اساس اعلام سرهنگ جواد خردمند، در شهرستان شاهرود در شرق سمنان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از تعرض به ۷ هزار متر مربع جلوگیری کرد.

از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن در هفته گذشته  به رفع تصرف ۱۰۰ مترمربع زمین به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در یکی از بهترین نقاط شهر کرمانشاه، اجرای حکم قطعی ۴۴۰ مترمربع در شهر خوانسار، استان اصفهان به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و رفع تصرف ۲ قطعه زمین در شهرستان کاشان به متراژ ۳۰۰ متر مربع به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال و ۳۰۰۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌توان اشاره کرد.